تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
بنابر دستور وزیر اقتصاد؛

بانک ها ملزم به رعایت دقیق نرخ سود شدند

وزیر اقتصاد به مدیران عامل ۱۲ بانک بورسی و دولتی دستور داد تا نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار را با دقت رعایت کنند و نرخ‌های بالاتر، جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی نخواهد بود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از   گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، فرهاد دژپسند با ارسال نامه ای در روز گذشته به مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و بورسی خبر داد: با توجه به لزوم حمایت از تولید در راستای تحقق شعار سال «تولید، پیشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها» و در پیرو تاکیدات قبلی، کلیه بانک ها موظف به رعایت دقیق نرخ های سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار هستند.

 

همچنین نرخ های بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی نبوده و سازمان امور مالیاتی موظف است مطابق گزارش سازمان حسابرسی در خصوصو این موضوع اقدام لازم را به عمل آورد.

 

براساس این گزارش، در حالی حداکثر نرخ سود سپرده بانکی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، ۱۶ درصد تعیین شده که طبق گزارش های غیر رسمی، برخی بانک ها بیش از این رقم به سپرده گذاران کلان، سود پرداخت می کنند.

 

نامه فوری دژپسند به مدیران عامل بانک‌های غیر بورسی و بورسی ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، توسعه تعاون، پست بانک و توسعه صادرات ارسال شده است.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics