تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تمرکز هیئت استانداردهای حسابداری مالی بر زبان ایکس بی آر ال

هیئت استانداردهای حسابداری مالی امریکا (FASB) ارقام و اطلاعات جدیدی را در مجموعه «هیئت استانداردهای حسابداری مالی زیر ذره بین» با عنوان «ایکس بی آر ال (XBRL): چیست؟

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از حسابرس، چرا هیئت استانداردهای حسابداری مالی؟ چه کسی از آن استفاده می کند؟» تهیه کرده است. این معرفی نامه، یک معرفی کامل درباره ایکس بی آر ال و گزارشگری دیجیتال، به ویژه از دید ایالات متحد ارایه می کند.

 


هیئت در این معرفی نامه، راجع به این که ایکس بی آر ال چیست، چگونگی استفاده از آن در دانشنامه گزارشگری مالی اصول پذیرفته شده حسابداری امریکا (US GAAP) (متشکل از دانشنامه گزارشگری مالی اصول پذیرفته شده حسابداری و دانشنامه گزارشگری کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)  که برای برچسب زنی گزارشهای مالی استفاده می شود تا آنها توسط ماشین خواندنی و قیاس پذیر شوند) و مسئولیت هیئت استانداردهای حسابداری مالی در مورد توسعه و به روزرسانی دانشنامه توضیح می دهد.

 

 

در پایان معرفی نامه، با بررسی این که چه کسانی و چگونه از زبان ایکس بی آر ال استفاده می کنند، به این نکته اشاره می شود که "دسترس پذیربودن داده ها بر پایه زبان ایکس بی آر ال به ذینفعان کمک کرده است تا در زمینه تحلیل مالی داده ها، مشاهده و گرداوری داده های مالی، مقایسه پذیری هم سنخها، بررسی مقطعی یا زمانی مجموعه داده ها برای الگوها یا مغایرتها، به روزرسانی پیش بینیها با اطلاعات گزارش شده و سایر موارد، دقیقتر باشند. 
 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics