تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رقابت برای سود آوری بیشتر در صنعت بیمه کمتر مورد توجه قرار گرفته است

مدیرعامل شرکت بیمه ما، با بیان اینکه، می‌توان سرمایه گذاری در بازار سرمایه را به عنوان یک پدیده در حال توسعه تفسیر کرد، گفت: اهمیت این موضوع به صورت روز افزون در عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای محسوس است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "حجت بهاری فر" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: شرکت های بیمه ای به واسطه نوع فعالیت به منابع مالی زیادی دسترسی دارند که بخش عمده ای از وجه تمایز شرکت های بیمه ای مربوط به سرمایه گذاری های آنها است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه ، سرمایه گذاریهای شرکت های بیمه ای نقش بسیار اساسی در عملکرد و سود دهی آنها ایفا می کند، افزود: حضور در بازار سرمایه همواره برای شرکت های بیمه ای  حیاتی بوده و خواهد بود و نمی توان از آن به عنوان یک پدیده جدید نام برد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما، تصریح کرد: بورس یکی از ارکان مهم بازار سرمایه است که هیچگاه نباید به آن به صورت مقطعی و یا صرفاً یک ابزار جهت کسب منفعت در کوتاه مدت نگاه کرد.

وی ادامه داد: جایگاه بورس در اقتصاد به گونه ای است که شرکت های بزرگ ملزم به سرمایه گذاری در آن هستند و در این راستا صرفاً کسب سود از محل خرید و فروش مد نظر نیست و سود دهی و سودهای تقسیمی شرکتها در اولویت سرمایه گذاری قرار دارند. 

مدیرعامل شرکت بیمه ما، خاطرنشان کردکه، بیمه "ما" به عنوان یک شرکت بورسی بر خود واجب می داند که همچنان در بورس فعال بماند و همچون گذشته بازدهی مطلوبی را برای ذینفعان خود فراهم کند.

بهاری فربا اشاره به تاسیس شرکت های جدید بیمه ای در سال 1400 ، افزود: بدیهی است که شرکت های فعال در یک صنعت دارای رقابت با یکدیگر هستند اما نکته ای که در این رقابت، کمتر توسط شرکت های بیمه ای به آن توجه می‌شود، رقابت بر سر سودآوری است نه کسب سهم بیشتر بازار یا کنار زدن رقبا. 

وی، عنوان کرد: متاسفانه بدلایل مختلف،برخی از شرکتهای بیمه ای تمرکز خود را از رفتار حرفه‌ای به افزایش سهم بیشتر از بازار با هر شرایطی معطوف کرده اند و این امر منجر به بروز پیامدهای نامطلوب بر صنعت بیمه شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه ما، گفت:آنچه مسلم است این است که، شرکتهایی در این بازار قادر به رقابت خواهند بود که با تمرکز بر مشتریان، استراتژی خود را مبتنی بر رعایت اخلاق حرفه ای و سودآوری قرار دهند .

بهاری فر ادامه داد:  آنچه که مشهود است اینست که بدون بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات در صنعت بیمه و ایجاد زیرساختهای جامع و یکپارچه و فراهم کردن فضا برای توسعه فعالیتها، اتفاق خاصی با حضور شرکتهای جدید قابل تصور نخواهد بود.

 

 

منبع خبر: چابک انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics