تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
اختصاصی چابک آنلاین؛

جدال نفس گیر بانک‎‌ها با غول‌های فین تک/ بهترین موسسات مالی کدام‌ها هستند؟

موسسات مالی که پیشتراقدامات دیجیتالی خود را دنبال می کردند ، به دلیل دیجیتالی شدن سریع در سال ۲۰۲۰ ، از رقبای خود درحوزه فین تک، عقب مانده اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش چابک آنلاین، برای غلبه بر رقبای مدرن تر،آنچه اکنون لازم است، به روز رسانی دوباره بسیاری از فرایندهای قدیمی به صورت کامل است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اگرجمله "همه چیز در جهان در حال رشد یا درحال مرگ است" در مورد خدمات مالی صدق کند ، ممکن است برخی از بانک های سنتی و اتحادیه های اعتباری درهر اندازه و ابعادی که باشند آخرین روزهای عمر خود را سپری کنند.

این نتیجه هشدار دهنده ای است که تحلیلگران بانکی درگروه مشاوره بوستون کسب کرده اند.

گروه مشاوران بوستون در گزارش بانکداری جهانی خرده فروشی خود در سال 2021 می گوید که مصرف کنندگان اکنون سریعتر از هر زمان دیگری به سمت کانال های دیجیتال حرکت می کنند.

درسال 2020 ، بانکداری آنلاین 23 درصد رشدکرد و بانکداری تلفن همراه 30 درصدجهش داشت. 

 

 

تحلیلگران معتقدندکه دریک سال اخیر،مهاجرت به کانال های دیجیتال به اندازه بیش از سه تا چهار سال اخیر،تسریع شده است.

این تحلیل گران می گویند:آفتاب دربانکداری سنتی غروب می کند" و دیجیتال سازی سریع تر از زمان همه گیر شدن، فقط آسیب پذیری بانک های فعلی را افزایش داده است.

رقابت در حال افزایش است زیرا بازیکنان مختلف اکنون در تمام سطوح به رقابت می پردازند.

ماهیت:

درحالی که دولت ها در ابتدای بحران کرونا بانک های بزرگ را "بیش از حد بزرگ برای شکست خوردن" در بحران مالی اعلام کردند،بسیاری از موسسات مالی اکنون برای زنده ماندن بسیار ضعیف هستند.

 "اگر موسسات مالی درشرایط فعلی بخواهند زنده بمانند ، باید قبل از اینکه غول های دیجیتال بیشتر از این پیشروی کنند، شبیه به این غول ها رفتار کنند."

جیمی دیمون، مدیرعامل هلدینگ جی پی مورگان چیس درایالات متحده، درمورد ارزیابی های سطح بالا در رابطه با سهام شرکت های PayPal ، Square و Stripe ، گفت: مواردی از این دست باید باعث "ترسیدن بانک ها شود".

دیمون در نامه خود به سهامداران در سال 2021 اشاره کرد که موسسات مالی ، از جمله چیس، با رقابت گسترده ای از طرف فین تک ها و دیگر شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون ، اپل ، فیس بوک ، گوگل و اکنون والمارت روبرو هستند. 

هرچه اهمیت هوش مصنوعی و سیستم عامل های دیجیتال افزایش یابد،این رقابت پررنگ تر خواهد شد. در نتیجه ، بانک ها در حال حاضر به طور فزاینده ای در سیستم مالی نقش کمتری پیدا کرده اند. "

واقعیت کنونی پس از کرونا

مطمئناً جای تعجب نیست که بانک های سنتی با فشار بیشتری ازطرف فین تک روبرو شده اند.

اما تحلیل گران موسسه مشاوره ای بوستون خاطرنشان می کنندکه سه چالش پس از کرونادرخصوص بانکها وجود دارد:درآمد سیستم بانکی در دنیا حداقل به مدت سه سال به سطح سال 2019 باز نخواهد گشت.

بانکداری سیار در طی همه گیر شدن 30 درصد افزایش یافت و همچنان رو به افزایش است.

بانک های پیشروی خرده فروشی 2 برابر، کارایی بیشتری نسبت به بانک خرده فروشی معمولی دارند.

جهش گسترده در استفاده از تلفن همراه برای  امور بانکی در سال گذشته به این معنی است که اگر یک موسسه مالی هنوز نتواند خدمات دیجیتالی مورد نیاز مصرف کنندگان را به آنها ارائه دهد ، در واقع دارد آخرین روزهای حیات کاری خود را شمارش می کند.

ازآنجایی که پرداخت های بدون تماس درهمه گیر شدن رونق یافته، انتظار می رود که نیمی از کاربران تلفن همراه تا سال 2025 از طریق کیف پول های تلفن همراه پرداخت های خود را انجام دهند. 

البته با وجوداین فریادهای رو به تاریکی ، بانک ها و اتحادیه های اعتباری هنوز هم دارای مزایایی هستند. 

دراین رابطه تحلیلگران بوستون باور دارند: "بانکها به مشتریان خود و عملیاتی که با پول خود انجام می دهند اعتماد دارند.

"علاوه بر این ، فین تک ها با موانع نظارتی و سیاسی قابل توجهی روبرو هستند که تا چند سال دیگر آنها را سخت به چالش خواهد کشید.

با این حال همچنان ممکن است روزی فرا برسد که شرکت های بزرگ فناوری بتوانند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تمام نیازهای مشتریان را پوشش دهند.

بانک ها و اتحادیه های اعتباری در صورت تمرکز روی دیجیتالی کردن وطراحی مجدد سیستم ها، می توانند فرصت پیدا کرده و رشد کنند.

طراحی مجدد سیستم ها می تواند تا 25 درصد کاهش هزینه را به همراه داشته باشد. 

آن سیستم هایی که بانک ها از نو باید طراحی کنند شامل نمونه های جدیدی از تأمین سریع وجوه،انواع پس انداز ،پرداخت های ساده و رسیدگی به موارد تقلب و خدمات به طور کارآمد و به صورت برخط است.

به عنوان مثال ،همزمان با خرید خانه توسط مشتریان ، بیشتر موسسات سنتی می توانند از برنامه های وام بصورت برخط با هرچه سریعتر طی شدن فرایند ها بهره مند شوند.

استفاده از پتانسیل فروش دیجیتال

فروش دیجیتال باید یکی دیگر ازحوزه های اصلی تمرکز موسسات ارائه دهنده خدمات مالی باشد.

بسیاری از بنگاه ها هنوز فروش بیشتری در شعب دارند تا به صورت دیجیتال.

بسیاری از نرم افزارهای بانکی فقط برای پردازش معاملات و دسترسی به اطلاعات حساب طراحی شده اند نه فروش. 

فروش دیجیتال می تواند منجر به افزایش کل فروش تا میزان 75 درصد شود. 

پیش بینی می شود برخی از بانک های پیشرو بخش عمده ای از تراکنش های فروش در بازار را از طریق کانال های دیجیتال بدست بیاورند.

فروش دیجیتال همچنین نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از نیازهای مشتریان است.

نکته کلیدی:

بهترین موسسات مالی 50 درصد کارمند کمتر و ۴۰ درصد هزینه های عملیاتی کمتری نسبت به بانک های دیگر دارند.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics