تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بنیاد حرکت مؤسسات حسابرسی در آینده

حسابداری به‌عنوان یکی از حرفه‌هایی که دارایی اصلی آن مبادله‌ی دانش است، به طور سنتی نیازمند سرمایه‌های عمده نیست. به عبارت دیگر، دارایی‌های اصلی یک مؤسسه شرکا و کارکنان آن هستند. به این ترتیب، این نوع کسب‌وکار خواستار تزریق وجوه نقد زیاد در بخش‌های مختلف نیست.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، مؤسسات ارائه دهنده‌ی خدمات حسابداری حداکثر ممکن است برای پیاده سازی رویه‌ی جدید یا استراتژی تحصیل و ادغام به سرمایه‌ی بیش‌تر نیاز داشته باشند. گاهی اوقات، مالکان ممکن است تصمیم بگیرند ساختمان اداری که در آن کار می‌کنند را به عنوان سرمایه‌گذاری تحصیل کنند. در غیر این صورت، سرمایه‌گذاری به معنای صرف پول در دارایی‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای حمایت از تأسیس یا رشد کسب‌وکار، در حسابداری چندان مصطلح نبوده است. اما این شرایط تغییر خواهد کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فناوری انگیزه‌ی بسیاری از تغییرات خواهد بود، زیرا حسابداری انواع کسب‌وکارها را پوشش می‌دهد و ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که حسابداران باید خودشان را برای آماده و مجهز کنند. تاکنون نمونه‌های خوبی از سرمایه‌گذاری در فناوری برای حسابرسی‌های پویا، توسط انجمن حسابداران رسمی آمریکا و بزرگ‌ترین مؤسسات این حرفه صورت گرفته است، از جمله سرمایه‌گذاری میلیونی برای ایجاد بستر حسابرسی نسل بعدی. اگرچه همه چیز کاملاً روشن نخواهد بود، اما با پیشرفت در این حرفه می‌توان سرمایه‌گذاری بیش‌تری را در زمینه های مختلف انجام داد:

سرمایه‌گذاری در فناوری و پیرامون آن. نخستین موج فناوری در حرفه‌ی حسابداری دیجیتالی کردن کاری بود که مؤسسات به شکل دستی و کاغذی انجام می‌دادند. بنابراین، در فناوری‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گرفت، محدودیت وجود داشت. اما در موج بعدی، که در حال آغاز است، جریان بی انتهایی از نوآوری‌ها را شاهد خواهیم بود که مؤسسات باید هم برای کار خود و هم برای مشتریان خود، آن‌ها را بپذیرند، درک کنند و قادر به ایجاد آن‌ها باشند. اکنون خودکار‌سازی فرآیند، هوش مصنوعی و بلاک‌چین است که مؤسسات باید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. ظرف مدت پنج سال، فهرست تغییردهندگان بازی‌ کاملاً متفاوت خواهد بود.

 


سرمایه‌گذاری روی کارکنان. موضوع  عجیبی نیست که مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حسابداری در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری در کارکنان خود صحبت می‌کنند و این موضوع یکی از زمینه‌هایی است که حرفه پیشرفت‌های عمده‌ای درآن داشته است. اما با توجه به گسترش مهارت‌های متنوعی که کارکنان و شرکا در آینده به آن‌ها نیاز دارند و با تغییر مستمر و نیاز به به‌روزرسانی،  لازم است سرمایه‌گذاری‌های خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

 

 

مؤسسات همچنین ممکن است دریابند که باید در طیف وسیعی از متخصصان گران‌قیمت در حوزه‌های غیرحسابداری مانند تحلیلگری داده، رمزگذاری، توسعه‌ی کسب‌وکار و تخصص‌های موضوعی، سرمایه‌گذاری را شروع کنند. این موارد استخدام در سطح پایه نیستند و مؤسسه باید قادر باشد از پرداختن حقوق بالاتر برای این متخصصان پشتیبانی کند.

 


سرمایه‌گذاری در خدمات جدید. خدمات مربوط به رعایت به سرعت در حال کالایی‌شدن است و حرفه برای پاسخ به این نیاز گسترده باید به ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای و ارزش آفرین بپردازد. کار مشاوره در نهایت بسیار سودآورتر از کار رعایت خواهد بود، اما این موضوع زمان بر است و مؤسسات باید در مرحله‌ی گذار سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان نمونه، شرکایی که مسئولیت حوزه‌های جدید را بر عهده دارند باید تمام وقت خود را صرف آن نمایند و مؤسسات باید از آن‌ها حمایت کند تا جذب پیشنهادهای دیگر نشوند.

 

 

تمام این موارد مسیری طولانی است که باید برای پیشرفت طی شود، حرفه‌ی حسابداری بیش از پیش به سرمایه‌گذاری در آینده‌ی خود نیاز دارد. اما خوشبختانه بازدهی آن بیش‌تر از آنچه صرف می‌شود، خواهد بود.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics