تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار مقاله جدید از کارگروه کووید

یک کار گروه که از سوی هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران (IESBA) و تدوینگران ملی استانداردهای اخلاق حرفه ای (NSS) تشکیل شده است،

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از حسابرس، یک کار گروه که از سوی هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران(IESBA)  و تدوینگران ملی استانداردهای اخلاق حرفه ای (NSS)  از استرالیا (Australia)، کانادا (Canada)، چین (China)، افریقای جنوبی (South Africa)، بریتانیا (UK) و ایالات متحد امریکا (US) تشکیل شده است، مقاله ای با عنوان «5 چالش اخلاقی که با کاهش همه گیری تشدید خواهد شد»، نگاهی به موضوعهای مهم اخلاقی پیش روی حسابداران حرفه ای همزمان با انتقال همه گیری کووید 19 به مرحله بعد، منتشر کرده است.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این مقاله آموزنده، با بررسی عمیق، بسیاری از مباحثی را که کارگروه از قبل به عنوان چالشهای اخلاقی ناشی از همه گیری بیان کرده بود، مرور می کند و زمینه و بینش به روزشده ای را برای کمک به حسابداران حرفه ای در جهت بهبودی در حال پیشرفت اقتصادی و اجتماعی فراهم می کند.  

 


کارگروه کووید 19 هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران، به ریاست آقای ریچارد فلک (Richard Fleck)، معاون سابق هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران، در حال توسعه منابع پشتیبان استقرار برای کمک به حسابداران در به کارگیری موثر آیین اصول اخلاق حرفه ای  برای حسابداران حرفه ای (THE CODE) (ازجمله استانداردهای بین المللی استقلال) در هنگام روبرو شدن با شرایط ایجادشده به وسیله همه گیری کووید 19 بوده است. این مقاله همچنین از نظرهای کارشناسان هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران بهره‌مند شده است.  

 


5 چالش اخلاقی که با کاهش همه گیری تشدید خواهد شد، عبارتند از: 
1- فشارهای ناشی از بهبود اقتصادی ناهموار: حسابداران باید چابک بوده، اما همچنان قاطعانه به آیین اصول اخلاق حرفه ای پایبند باشند.  
2- تقاضا برای حمایت و کارامدی بیشتر: حسابرسان صورتهای مالی باید به دقت مسائل مربوط به استقلال و قرابت را درنظر بگیرند.    
3- ریسکهای مربوط به دیجیتالی شدن سریع: حسابداران باید نسبت به جرایم سایبری هوشیار باشند.   
4- فرسودگی و سلامت روان گروه ها و استعداد: حسابداران باید برای انعطاف پذیری و راه حلها تلاش کنند. 
5- تمایل به تمرکز بر گذشته: حسابداران باید تغییر را تشخیص داده و بر آینده تمرکز کنند. 

منبع خبر: ​حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics