تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد ۱۱۵ درصدی تولید یخچال و فریزر در فروردین‌ ۱۴۰۰

تهران- ایرنا- بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید چهار قلم لوازم‌خانگی بزرگ در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است، به طوری که تولید انواع یخچال و فریزر در این مدت ۱۱۵ درصد رشد کرده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس آمارهای یاد شده در فروردین‌ماه امسال ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد. این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۱۵.۲ درصدی نشان می‌دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برپایه این آمارها، در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ شرکت‌های داخلی ۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی تولید کردند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶۸.۹ درصدی داشته است.

 

همچنین در تولید کولرآبی نیز رشد ۶۴.۷ درصدی به ثبت رسید و شرکت‌های داخلی موفق به تولید ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه از این کالا شدند.

 

هرچند در این آمارها به میزان تولید تلویزیون اشاره نشده، اما به گفته «محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور، در فروردین و اردیبهشت‌ماه در مجموع حدود ۱۹۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد.

 

به گفته وی، این آمار در مقایسه با دو ماهه سال ۹۹ رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

 

شهیدی خاطرنشان‌کرد:‌ به‌طور معمول آمار فروردین‌ماه به دلیل تعطیلی‌های نوروز، همچنین تعطیلی‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا قابل توجه نبوده است.

 

به گزارش ایرنا، فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و غیره روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

 

پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است، این درحالی است که برندهای خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

 

برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است.

 

 

 

 

پیش از این «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال حضور در بازارهای صادراتی هستیم.

 

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت لوازم‌خانگی گردش مالی ۶ میلیارد دلاری دارد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت تحقق یافته و ۵۰۰ بنگاه تولیدی نیز مشغول فعالیت هستند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics