تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد

پشیمانی نیروگاه‌های بخش خصوصی از سرمایه گذاری

پشیمانی نیروگاه‌های بخش خصوصی از سرمایه گذاری

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ایسنا/اصفهان رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: وزارت نیرو ادعا دارد که اگر برق در بورس عرضه شود، هیچ کارخانه ای دچار مشکل نمی شود، چراکه بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری می شود، اما جالب اینجاست که بخش خصوصی نیروگاهی امروز از سرمایه گذاری خود پشیمان است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عبدالوهاب سهل آبادی امروز (چهارشنبه-۱۲ خرداد) در نشستی با موضوع عدم توجه مدیران وزارت نیرو به مقوله تولید و پیامدها و خسارات ناشی از قطعی برق گسترده در کشور که با حضور برخی از اعضای انجمن نیروگاه های تولید پراکنده کشور و استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به خاموشی های اخیر کشور، اظهار کرد: متاسفانه صنایع و همچنین صنعت نیروگاهی کشور از این شرایط دچار مشکلات بسیاری هستند و وزارت نیرو، تنها برنامه قطعی را اعلام کرده است.

وی افزود: وزارت نیرو به دنبال عرضه برق در بورس است و این ادعا را دارد که اگر این انرژی در بورس عرضه شود، هیچ کارخانه ای دچار مشکل نمی شود، چراکه بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری می شود، اما جالب اینجاست که بخش خصوصی نیروگاهی امروز از سرمایه گذاری خود پشیمان است.

 

 

به گزارش ایسنا، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه صنایع از قطعی برق بسیار متضرر شده اند، گفت: با وزارت نیرو جلساتی داشته ایم که چه کنیم تا قطعی برق کارخانجات، آنها را دچار مشکل نکند.

رئیس کانون کارفرمایان استان اصفهان افزود: به گفته متولیان حوزه برق، سرمایه گذاری خوبی نسبت به مصرف در حوزه نیروگاهی صورت نگرفته است، درحالیکه وزارت نیرو، از سرمایه گذاری‌های موجود نیز استفاده نمی‌کند و سرمایه گذاری حوزه نیروگاهی امروز نیمه تعطیل و تعطیل شده است.

سهل آبادی تاکید کرد: قطعی برق امروز صنایع را اذیت می کند و کار به جایی می رسد که شاید از وزارت نیرو به دادستانی کشور شکایت کنیم.

نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران و دبیر هیات مدیره کانون کارفرمایان استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه هر سال شعارهای با هدف حمایت و رونق تولید و ... از سوی مقام معظم مطرح می شود، تاکید کرد: تولید نیاز به زیربنا دارد، اما امروز مصرف برق کشور نسبت به هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا شجاعت با بیان اینکه از امروز نوید قطعی برق طولانی مدت را می دهم، گفت: در حال حاضر تنها دغدغه مدیران و مجلس این است که وزارت نیرو برای قطعی برق، بی برنامه نباشد و با برنامه برق مردم را قطع کند.

وی تصریح کرد: قطعی برق دو ساعته معادل ۱۲۰ هزار مگاوات است که موجب خسارت صد چند هزار میلیارد تومانی به بخش های مختلف کشور می شود، اما وزارت نیرو حاضر نیست بدهی خود را حتی با همان نرخ اندک پرداخت کند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics