تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چالش‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ایران زیر ذره‌بین جدیدترین شماره‌ی فصلنامه‌ی حسابدار رسمی

پنجاه و سومین شماره‌ی فصلنامه‌ی حرفه‌ای حسابدار رسمی ، به تاریخ بهار 1400،منتشر شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، پنجاه و سومین شماره‌ی فصلنامه‌ی حرفه‌ای حسابدار رسمی ، به تاریخ بهار 1400،منتشر شد. 
عنوان سرمقاله‌ی این شماره، بانک‌ها و حسابرسان در برابر چالش‌ها نوشته‌ی سعید جمشیدی فرد است. در این یادداشت به‌اختصار مهم‌ترین معضلات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در شرایط کنونی و وظایف مؤسسات حسابرسی در قبال آن‌ها معرفی شده است.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مبحث حسابرسان و 10 چالش بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ایران بخش اصلی این شماره را تشکیل می‌دهد که در آن مرتضی اسدی، جواد باغبان، کورش پرویزیان، علی صالح‌آبادی و فرهاد نیلی  دیدگاه‌های تفصیلی خود را درباره‌ی چالش‌های مطالبات مشکوک‌الوصول، شناسایی درآمد، نرخ تسعیر ارز، نحوه‌ی تنظیم صورت‌های مالی، ضعف حسابرسی مبتنی بر فناوری اطلاعات، استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، پول‌شویی، کرونا، تحریم‌ها و نظام الکترونیک بانک‌ها ارائه می‌دهند

 

 


بخش نگاهی از درون این شماره به مقاله‌ای از سید محمد علوی با عنوان شغل، حرفه و صنعت حسابرسی اختصاص دارد. عوامل تأثیرگذار بر حق‌الزحمه‌ی حسابرس نوشته‌ی غلامحسین دوانی و مشکلات اجرای استانداردهای حسابداری نوشته‌ی سیدمحمد باقرآبادی دو مقاله‌ی دیگر منتشرشده در این شماره است.

 


همچنین در این شماره علاوه بر خبرهای صنعت حسابداری و حسابرسی و مالی در جهان طی فصل اخیر طی مقاله‌ای به ترجمه‌ی مرتضی اسدی و ساناز حجی «چارچوب بین‌المللی راهبری خوب در بخش عمومی» بررسی شده است.
اخبار حرفه‌ی حسابرسی ایران طی فصل اخیر، جلسات شورای عالی هفتم، اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون حسابدار رسمی و آخرین فهرست مؤسسات حسابرسی عضو جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران دیگر بخش‌های این شماره است.

 


نشریه‌ی حسابدار رسمی به صاحب‌امتیازی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، مدیر مسئولی سیدمحمد علوی و زیرنظر شورای سیاست‌گذاری منتخب شورای عالی جامعه طی 14 سال گذشته همواره در پایان هر فصل به‌طور منظم منتشر شده است. 
شماره‌ی 53 حسابدار رسمی طی دو هفته‌ی آتی برای کلیه‌ی مؤسسات حسابرسی و مشترکان ارسال می‌شود. طی روزهای آینده نیز مقالات منتخب آن نیز در سایت و کانال جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران منتشر خواهد شد.

منبع خبر: ​جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics