تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه دولت برای ساخت مسکن روستایی ۱۵۰ هزار واحد کم شد

مطابق اظهارات سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه، دولت برای ساخت ۵۰ هزار مسکن روستایی در سال آینده هدف گذاری کرده که ۱۵۰ هزار واحد از برنامه سالانه این بخش عقب است.

 

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه شب گذشته در برنامه تلویزیونی بخشی از برنامه‌های اقتصادی دولت برای سال آینده را رونمایی کرد.

 

امیر باقری با بیان این‌که دولت سعی دارد هم بافت های فرسوده را نوسازی کند هم در این بخش اشتغالزایی کند، گفته است: دولت سعی دارد سال 97 در بافت های فرسوده 100 هزار واحد از بافت های فرسوده را ساماندهی کند که در این بخش برای 240 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد بنابراین یکی از حوزه ها برای اشتغال احیای بافت های فرسوده است که مکانیزم مشخصی دارد.

 

وی با اشاره به این‌که تامین مسکن اجتماعی در حوزه شهری و مسکن روستایی در حوزه روستایی در دستور کار دولت است، افزود:  50 هزار واحد در حوزه مسکن اجتماعی شهری و 50 هزار واحد در حوزه روستایی نیز در دستور کار است.

 

وی با اشاره به مجموع برنامه‌های مسکنی دولت برای سال ‌آینده تصریح کرد:‌ در بافت های فرسوده و حوزه مسکن شهری و روستایی هدف گذاری بر 200 هزار واحد مسکونی در سال است و ایجاد 300 هزار اشتغال نیز از این مسیر دنبال می شود.

 

 بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی می‌کند. در این راستا امسال باید 200 هزار فقره تسهیلات 18 و 20 میلیون تومانی از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شد که به گفته معاون بنیاد مسکن تاکنون که حدود 10 ماه از سال 96 سپری شده حدود 70 هزار برای دریافت وام به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

 

با توجه به اظهارات سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر ساخت 50 هزار واحد مسکن روستایی، به نظر می‌رسد برنامه دولت از این بخش به سمت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تغییر جهت داده است. احیای این بافت‌ها یکی از دستورات رییس‌جمهوری طی ماه‌های اخیر بوده و آنرا به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرده است. این موضوع آنچنان برای روحانی اهمیت دارد که اوایل ماه جاری اکبر ترکان را به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کرد.

 

از سوی دیگر باید به این موضوع توجه کرد که بنا بر گفته مهدیان معاون بنیاد مسکن حدود 3.4 میلوین واحد مسکن روستایی غیرمقاوم در کشور داریم و وقوع یک زلزله می‌تواند منجر به وقوع فاجعه‌ای شود.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics