تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

الزام به بهبود کیفیت حسابرسی‌ها در سایه‌ی ویروس کرونا

شورای گزارشگری مالی انگلستان در گزارش اخیر خود تحت عنوان بهبود حسابرسی‌ها در سال 2020، خواستار تلاش مضاعف حسابرسان برای برطرف کردن ضعف‌ها و عدم یکنواختی در کیفیت حسابرسی‌ها است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از انجمن حسابداران خبره ایران، این مسئولیت، در شرایط عدم اطمینان‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ی متاثر از ویروس کووید 19 از اهمیت بیش‌تری نیز برخوردار شده است. نتایج بررسی کیفیت حسابرسی‌ها در آخرین دوره‌ی بازرسی‌ها بسیار متناقض بوده است. از 130 مورد حسابرسی مورد بازرسی 49 مورد آن نیاز به بهبود قابل ملاحظه داشته است. چالش ارزیابی قضاوت‌های مدیریت واحدهای مورد رسیدگی، رایج ترین نقص حسابرسی‌ها در تمام بازرسی‌ها بوده است. اگرچه به دست آوردن شواهد پشتیبان برای قضاوت‌های آینده نگر واقعاً  دشوار است، اما بازرسی‌ها نشان داد در موارد زیادی،حسابرسان فقط فرضیات مدیریت را تأیید می کنند ، بدون این‌که آن‌ها را به چالش بکشند.

 

 

سلامت و انعطاف پذیری بازار حسابرسی نیز یکی از محورهای اصلی در این گزارش بود. در بازار حسابرسی انگلستان، 350 شرکت برتر بورسی انتخاب‌های محدودی برای به رسیدن به حسابرسی‌های باکیفیت دارند و تسلط بیگ فور بر بازار حسابرسی این کشور، از ریسک‌های رایج این بازار است. دیوید رول رئیس بخش نظارت بر بازار حسابرسی شورای گزارشگری مالی انگلستان در این باره اذعان کرد، حسابرسان نقش کلیدی در اطمینان بخشی به اطلاعات گزارش‌های مالی سالانه‌ی مورد نیاز استفاده کنندگان دارند.

 

 

علی رغم وجود نمونه‌هایی از حسابرسی‌های خوب، حسابرسان هنوز به شکل یکنواخت استانداردهای کیفی حسابرسی را رعایت نمی‌کنند. در این میان کووید 19 بر اهمیت گزارشگری مالی با کیفیت بالا، در کنار حسابرسی که مدیریت را به چالش می‌کشد و دقیق است، تأکید کرده است

منبع خبر: انجمن حسابداران خبره ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics