تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استاندارد پیشنهادی حسابرسی برآورد ارزش منصفانه‌ی ابزارهای مالی

هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا استانداردی را پیشنهاد کرده است که به فعالان حرفه‌ی حسابرسی درباره‌ی حسابرسی برآوردهای مدیریت از ارزش منصفانه‌ی ابزارهای مالی، از جمله در مورد استفاده از کار کارشناسان و خدمات قیمت گذاری، راهنمایی‌های بیش‌تری ارائه می‌دهد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از انجمن حسابداران خبره ایران، بیانیه‌ی استاندارد پیشنهادی شامل اصلاحیه‌های بخش 501 ، 540 و 620 مربوط به استفاده از کار کارشناسان و استفاده از اطلاعات قیمت گذاری کسب شده از منابع اطلاعات خارجی است. بیانیه‌ی استاندارد پیشنهادی درخصوص موارد ذیل راهنمایی ارائه می‌دهد:
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 . درصورت استفاده از بیانیه‌ی استاندارد حسابرسی شماره‌ی 143 تحت عنوان حسابرسی برآوردهای حسابداری و افشاهای مرتبط، هنگامی که مدیریت از کار کارشناس در برآورد حسابداری استفاده کرده است، این بیانیه‌ راهنمایی‌های پیشرفته‌ای را برای ارزیابی کار کارشناس انتخاب شده توسط مدیریت ارائه کرده است ؛


در مورد استفاده از اطلاعات قیمت گذاری هنگام ارزیابی برآورد مدیریت مربوط به ارزش منصفانه ابزارهای مالی و
هنگام استفاده از کار کارشناس توسط حسابرس

گفتنی است پس از تکمیل فرآیند نظرخواهی این بیانیه‌ی استاندارد حسابرسی منتشر خواهد شد و منجر به اصلاح بخش‌های 501 و 620 بیانیه‌ی استاندارد حسابرسی شماره‌ی 122 می‌شود. تریسی هاردینگ حسابدار رسمی و رئیس هیات استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران رسمی آمریکا در این‌باره اذعان نمود، پس از اتمام پروژه های اخیر در مورد شواهد و برآوردهای حسابرسی، بازخوردهایی دریافت کردیم که نشان می‌دهد راهنمایی‌های بیش‌تر در مورد حسابرسی ارزش منصفانه‌ی ابزارهای مالی، با تمرکز ویژه بر استفاده از خدمات قیمت گذاری، مفید خواهد بود. همچنین اکنون زمان مناسب برای مدرن کردن استانداردهای مربوط به استفاده‌ی مدیریت و حسابرس از کار کارشناسان فرا رسیده است، زیرا این موضوع به دلیل ادامه‌ی پیچیدگی فرآیند گزارشگری مالی امروزه در حال رایج شدن است.

منبع خبر: انجمن حسابداران خبره ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics