تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نیاز به الزامات افشای تغییرات شرایط اقلیمی در سطح جهانی

به نقل از لندن رویترز، نهادهای ناظر و راهبری شرکتی در انگلستان خواستار تغییر قوانین جهانی برای بهبود نحوه‌ی گزارشگری شرکت‌ها به سرمایه گذاران در مورد چگونگی ارتباط فعالیت‌های آن‌ها با تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار کربن، هستند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از حسابداران خبره ایران، تغییرات آب و هوایی می‌تواند ارزش دارایی‌ها را کاهش دهد یا شرکت‌ها را در معرض زیان‌های ناشی از تغییرات آب و هوا مانند سیل قرار دهد، اما هیچ گونه الزامات جهانی و یکنواختی برای کمک به سرمایه گذاران برای ارزیابی این موضوع در ترازنامه‌ی شرکت وجود ندارد. شورای گزارشگری مالی (FRC) اخیراً نتایج بررسی خود از نحوه‌ی برخورد شرکت‌ها و حسابرسان آن‌ها را با موضوع تغییرات اقلیمی در فعالیت‌های‌شان منتشر کرده است. در حالی که حداقل الزامات قانونی گزارشگری شرکتی اغلب برآورده می‌شود‌، اما سرمایه گذاران خواستار افشای اطلاعات بیش‌تر برای تصمیم‌گیری‌های خود هستند.

 

 

شورای گزارشگری مالی انگلستان در بیانیه‌ای اذعان کرد برای حرکت رو به جلو، یک چارچوب گزارشگری جامع مورد نیاز است، اگرچه اکنون سرمایه گذاران می‌توانند از نتایج افشای داوطلبانه‌ی این اطلاعات تحت چارچوب( TCFD)  که مورد تایید شورای گزارشگری مالی است، استفاده نمایند.

 

 

در حال حاضر این چارچوب گزارشگری به شکل موقت جلوتر از استانداردهای جهانی پایداری است و برای تدوین استانداردهای بین المللی حسابداری پایداری نیاز به عزم جهانی است. شورای گزارشگری مالی اذعان کرد مسئولیت هیات مدیره‌ی شرکت‌هاست که مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی را در گزارش‌های خود لحاظ نمایند، شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد مدل‌های کسب و کارهای و استراتژی‌های شرکت‌ها تحت تأثیر ادغام ملاحظات افشای تغییرات شرایط اقلیمی است. در این گزارش آمده است، حسابرسان باید ارزیابی‌های هیات مدیره و مدیریت را در مورد پیامدهای تغییرات شرایط اقلیمی بر صورت‌های مالی، مورد آزمون قرار دهند.

منبع خبر: حسابداران خبره ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics