تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۱۴۰۰ واحد تحت تملک بانک‌ها عدد بالایی نیست

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در نواحی صنعتی ۱۴۰۰واحد تحت تملک بانک ها داریم،گفت: فعالسازی واحدها از طریق اقاله به صاحب قبلی و یا واگذاری به فرد جدید با ۱۰درصد نقد و ۶۰ماه تقسیط انجام می شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل ازخبرگزاری مهر، علی رسولیان در مورد تعداد واحدهای تحت تملک بانک‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اظهار داشت: قبلاً ۱۶۰۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت تملک بانک‌ها بود که طبق آخرین آمار اخذ شده از خود شهرک‌ها، با رفع تملک از ۲۰۰ واحد در سال گذشته، حدود ۱۴۰۰ واحد همچنان تحت تملک هستند.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: البته همه این ۱۴۰۰ واحد غیرفعال نیستند و بخشی از این واحدها فعال هستند.

 

 

عدم پرداخت تسهیلات علت اصلی تملک بانک‌ها

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که این واحدها به تازگی در تملک بانک‌ها در نیامده‌اند بلکه این رویه از گذشته بوده است و طی ۳ سال گذشته، فرایند در تملک درآمدن واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت کاهش یافته است.

 

 

رسولیان در مورد علت تملک بانک‌ها بر واحدها، گفت: اصلی‌ترین دلیل عدم پرداختن تسهیلات بوده است و بانک نیز اسناد رهنی را برده و واحد را تملک کرده است.

 

 

نحوه فعال‌سازی واحدهای تحت تملک

معاون وزیر صمت در مورد عاقبت واحدهای تحت تملک بانک‌ها، اظهار داشت: اینکه می‌گوئیم به دنبال احیای ۱۶۰۰ واحد راکد هستیم یعنی بخشی از این واحدها، همان واحدهای تحت تملک بانک هاست. در مورد تملک شده‌ها نیز توافقی با شورای عالی بانک‌ها کردیم که واحدها اقاله می‌شود به کسانی که قبلاً بنگاه را واگذار کرده اند به این شکل که ۱۰ درصد نقد بدهند با ۶۰ ماه تقسیط، تا از این طریق واحد مجدد به آنها واگذار و احیا شود.

 

 

وی افزود: شیوه دیگر نیز این است که افراد و فعالان اقتصادی توانمند را شناسایی کنیم و بنگاه‌ها را به آنها واگذار کنیم؛ به عنوان مثال افراد فعال در حوزه غذایی را شناسایی و بنگاه مواد غذایی راکد را به این فرد واگذار کنیم تا واحد مجدد احیا شود. ما پیشنهاد دادیم که با ۱۰ درصد نقدی و ۶۰ ماهه واگذار شود که این فرایند باید در شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

 

 

رسولیان گفت: این فرایند سال گذشته موفق بود و همانطور که ذکر شد سال ۹۹ حدود ۲۰۰ واحد تحت تملک به چرخه تولید بازگشتند.

 

 

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: این ۱۴۰۰ واحد تحت تملک شناسایی شده و این واحدها را به کسی که می‌خواهد به تازگی در شهرک‌ها سرمایه گذاری کند، معرفی می‌کنیم.

 

 

۴۸۶۰۰ واحد فعال صنعتی داریم

وی در مورد زیاد بودن واحدهای تحت تملک بانک‌ها، گفت: در حال حاضر ۸۲۸ شهرک صنعتی و ۴۸ هزار و ۶۰۰ واحد فعال داریم، بنابراین ۱۴۰۰ واحد تحت تملک بانک‌ها عدد بالایی نیست و از آن طرف نیز تعداد واحدهای راکد در حال کاهش است.

 

 

رسولیان تصریح کرد: باید توجه داشت که چرخه عمر یک کالا یک چرخه مشخصی دارد و یک بنگاه همیشه نمی‌تواند فعال باشد زیرا شاید درگیر تغییر تکنولوژی، تغییر روش تولید، تغییر نوع کالا و … شود و مدتی راکد بماند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics