تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رشد ۲۰ درصدی قیمت فروش ساختمان مسکونی کلنگی در پاییز ۹۹

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور هشت میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان با میانگین مساحت ٣٥٠ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٢٠.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱۱۸.۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرکز آمار در آخرین گزارش خود به وضعیت معاملات مسکن شهرهای کشور در پاییز ۹۹ پرداخته است.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برای احصای این اطلاعات بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات همه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

 

 

براساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور هشت میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان با میانگین مساحت ٣٥٠ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٢٠.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٨.٤ درصد افزایش داشته است.

 

 

داده‌های آماری نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور هشت میلیون و۹۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان با میانگین مساحت ١٠٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٢ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٢٤.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٣.٨ درصد افزایش داشته است.

 

 

مطابق آمار مرکز آمار کشور متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملی در سطح کشور ۲۰ هزار و ۸۶۴ تومان با میانگین مساحت ۹۷ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۷.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۴.۸  درصد رشد داشته است.

 

 

 

 
منبع خبر: خبرگزاری ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics