تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیش‌بینی تحلیلگران از عملکرد مثبت طلا

در حالی‌که بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازارهای بین‌المللی بر این باورند که قیمت نقره در سال ۲۰۱۸ میلادی عملکرد بهتری نسبت به طلا خواهد داشت ولی سیمونا گامبارینی تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه‌گذاری کاپیتال اکونومیکس با این نظر مخالف است.

 

وی درباره روند تحولات قیمت جهانی طلا و نقره در سال ۲۰۱۸ میلادی گفت: به نظر من روند قیمت جهانی نقره و طلا مانند سال ۲۰۱۷ خواهد بود و طلا عملکرد بهتری نسبت به نقره طی ماه‌های آینده خواهد داشت.

 

موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش‌بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره تا پایان امسال به ۱۵ دلار خواهد رسید و این رقم برای هر اونس طلا نیز به کمتر از ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

 

گامبارینی تصریح کرد: به نظر من تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای نقره طی ماه‌های آینده با کاهش روبرو خواهد شد، با توجه به کاهش تنش‌ها و ریسک‌های سیاسی، تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری که عامل مهمی در افزایش قیمت نقره در ماه‌های گذشته داشته، تا حد زیادی از بین خواهد رفت. ما انتظار داریم که این روند در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه یابد.

 

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش قیمت نقره در ماه‌های آینده امیدوار هستند بهبود اوضاع اقتصادی جهان و رشد تقاضای صنعتی برای این فلز گرانبها است. مصرف صنعتی حدود ۵۰ درصد تقاضای جهانی نقره را تشکیل می‌دهد.

 

گامبارینی در این باره نیز گفت: تقاضای صنعتی برای نقره یک منبع اصلی و مهم تقاضا به شمار می‌رود به خصوص از سوی صنعت الکترونیک ولی تقاضای صنعتی به تنهایی برای جبران کاهش شدید تقاضای سرمایه‌گذاری برای نقره کافی نخواهد بود.

 

این موسسه سرمایه‌گذاری نسبت به قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز بدبین است و پیش‌بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

 

موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش‌بینی می‌کند که فدرال رزرو امسال ۴ بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این در شرایطی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فدرال رزرو امسال ۳ بار نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

 

فدرال رزرو طی سال گذشته ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده است. به نظر می‌رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله نرخ تورم می‌تواند تاثیر زیادی بر روند افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده داشته باشد. نخستین نشست بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۸ قرار است در ماه ژانویه برگزار شود.

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics