تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیشنهاد اصلاحیه کم دامنه در الزامهای انتقال به استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی 17 و 9

هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری IASB)) به تازگی یک اصلاحیه کم دامنه با عنوان «قراردادهای بیمه» پیشنهاد کرده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری حسابرس، هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) به تازگی یک اصلاحیه کم دامنه در الزامهای انتقال در استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 17 (IFRS 17) با عنوان «قراردادهای بیمه» پیشنهاد کرده است.  اصلاحیه پیشنهادی بر سایر الزامهای موجود در استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 17 اثر نمی‌گذارد.  

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بسیاری از بیمه گران، استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 17 و استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9 (IFRS 9) با عنوان «ابزار مالی» را برای اولین بار از سال 2023 به کار می گیرند و در مرحله پیشرفته آماده سازی برای به کارگیری این استانداردهای جدید هستند. با این حال، برخی از این بیمه گران درباره موارد مهم موقتی نبود تطابق حسابداری در استفاده اولیه از استانداردهای جدید به هیئت اطلاع داده اند که می تواند تغییرات در حسابداری بیمه را برای سرمایه گذاران دشوارتر کند.

    
پیشنهاد اصلاحیه کم دامنه در استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 17 به این بیمه گران امکان می دهد که با ارائه اطلاعات مقایسه ای برای داراییهای مالی خاص به روشی مطابق با استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، به این موضوع بپردازند. 


پیش نویس پیشنهادی به کارگیری مقدماتی استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 17 و استاندارد بین المللی گزارشگری مالی 9، با عنوان «اطلاعات مقایسه ای» برای اظهار نظر تا 27 سپتامبر 2021 در دسترس است. 
 

 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics