تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۸ سپتامبر (۶ مهر)

در ادامه تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، کاردانو، بایننس کوین، رپیل، دوج کوین، پولکادات، یونی سواپ و لونا را می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته بین میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (SMA100) در ۴۱,۰۷۸ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۴۴,۹۸۲ دلار معامله می‌شود؛ این مسئله نشان می‌دهد که خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند و فروشندگان هم در هر رالی، ارزهای خود را می‌فروشند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی نزولی دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد راه کاهش قیمت هموارتر از راه افزایش آن است. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه برسانند، فشار فروش بیشتر خواهد شد.

در این صورت، احتمال سقوط تا ۳۷,۳۳۲ دلار محتمل است. اگر خریداران نتوانند از این سطح دفاع کنند، راه برای سقوط بیشتر تا ۳۰,۰۰۰ دلار باز می‌شود.

در صورتی که قیمت از سطوح فعلی جهش کند و میانگین‌های متحرک را بشکند، می‌توان گفت که خریداران بار دیگر به بازار برگشته‌اند. در این حالت، ۴۸,۸۴۳.۲ دلار مقصد احتمالی بیت کوین خواهد بود. ۵۲,۹۲۰ دلار هم هدف بعدی خریداران در این روند صعودی خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

شادوهای بلند کندل‌های قیمت اتریوم در سه روز گذشته نشان می‌دهد که خریداران به‌شدت مشغول خرید اتر در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۲,۷۵۶ دلار هستند؛ از همین رو، باید به‌دقت این سطح را زیر نظر داشت.

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳,۱۹۳ دلار و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در زیر ناحیه میانی، نشان‌دهنده آن است که فروشندگان برتری اندکی در بازار دارند. اگر قیمت از سطوح فعلی سقوط کند، این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده شاهد نوسانات در یک بازه ثابت باشیم.

شکسته‌شدن میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه و سقوط به زیر آن ممکن است باعث تشدید روند نزولی و کاهش تا ۲,۴۰۰ دلار شود. مقصد بعدی ۱,۹۷۲.۱۲ دلاری خواهد بود. در طرف دیگر، بسته‌شدن قیمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین نشانه از افزایش قدرت صعودی بازار خواهد بود؛ در این صورت احتمال جهش تا ۳,۶۰۰ دلار وجود دارد.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

خریداران روز جمعه قیمت کاردانو را به بالای میانگین‌های متحرک رساندند ولی در عبور از مقاومت ۲.۴۷ دلار موفق نبودند. این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان همچنان حضوری پررنگ در بازار دارند و در هر رالی اقدام به فروش می‌کنند.

پس از سقوط قیمت کاردانو، فروشندگان به‌دنبال آن هستند که این ارز دیجیتال را به حمایت پراهمیت ۱.۹۴ دلاری برسانند. از آنجا که شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند به آغاز یک روند نزولی ختم شود، این سطح یک سطح مهم برای خریداران به حساب می‌آید.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطوح فعلی یا ۱.۹۴ دلار جهش کند، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد کاردانو را به بالای ۲.۴۷ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها در انجام این کار، می‌توان گفت که روند اصلاحی به پایان رسیده است. در این صورت احتمال رالی تا ۲.۹۷ دلار وجود دارد.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

 قیمت بایننس کوین روز یکشنبه به زیر حمایت ۳۴۰ دلاری رسید، ولی خریداران با خرید در کف، موفق شدند جلوی بسته‌شدن قیمت در زیر این حمایت را بگیرند. خریداران در حال حاضر به‌دنبال تثبیت قیمت بالای ۳۴۰ دلار هستند؛ این یعنی در رالی‌های جزئی هم فروشندگان اقدام به فروش می‌کنند.

اگر قیمت بایننس کوین به زیر ناحیه حمایتی ۳۴۰ تا ۳۲۰ دلار برسد، این احتمال وجود دارد که شاهد بیشترشدن سقوط تا ۳۰۰ دلار باشیم. هدف بعدی در این روند نزلی ۲۵۰ دلار خواهد بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۸۸ دلار شیبی رو به پایین دارد و شاخص قدرت نسبی هم پایین‌تر از ۳۷ قرار دارد که بیانگر قدرت بیشتری فروشندگان در بازار است.

اولین نشانه از قدرت‌گرفتن بازار، بسته‌شدن قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است؛ این یعنی فشار فروش در حال کاهش است. این احتمال وجود دارد که شاهد رالی تا مقاومت ۴۳۳ دلاری باشیم.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل طی چند روز گذشته بارها از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۰.۸۸ دلار جهش کرده است؛ چنین حرکتی نشان‌دهنده آن است که خریداران باقدرت در حال دفاع از این حمایت هستند. خریداران حالا سعی خواهند کرد قیمت را به بالای ناحیه مقاومتی بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۰۲ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۱.۱ دلار برسانند.

 

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، می‌توان گفت که بازه اصلاحی بازار به اتمام رسیده است. در این صورت احتمال جهش تا ۱.۴۱ دلار وجود دارد. انتظار می‌رود در این ناحیه مقاومت سنگینی شکل بگیرد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی است که نشان می‌دهد فروشندگان کنترل بیشتری در بازار دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه وجود دارد. در صورتی که این حمایت شکسته نشود، می‌توان گفت که طی چند روز پس از آن شاهد نوسانات در این بازه خواهیم بود.

اگر فروشندگان قیمت را در زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه تثبیت کنند، احتمال دارد دور تازه نوسانات قیمت ریپل آغاز شود. در این صورت راه برای سقوط تا ۰.۶۹ دلار باز می‌شود.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

قیمت سولانا دیروز موفق شد از خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۴۳ دلار عبور کند که نشان می‌دهد سلطه فروشندگان بر بازار رفته‌رفته در حال کاهش است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف شده است و شاخص قدرت نسبی هم بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که بیانگر توازن میان عرضه و تقاضا است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را در بالای ۱۵۲.۵ دلار تثبیت کنند، این توازن به‌نفع آنها به هم خواهد خورد. در این صورت احتمال جهش تا ۱۷۱.۴۷ دلار وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود در این سطح شاهد مقاومت سنگین فروشندگان باشیم.

اگر قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت پیش رو سقوط کند، فروشندگان سعی خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۱۴ دلار برسانند. بسته‌شدن قیمت در زیر این حمایت بیانگر تغییر احتمالی روند خواهد بود. در سوی دیگر، بسته‌شدن قیمت در بالای ۱۷۱.۴۷ دلار راه را برای عبور از ۲۰۰ دلار هموار می‌کند.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

پولکادات روز یکشنبه به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۸.۷۶ دلار رسید، ولی شادوی بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران به‌دنبال دفاع از گردنِ الگوی سر و شانه هستند.

خریداران تلاش کردند که قیمت را به بالای مقاومت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰.۹۱ دلار) برسانند،‌ ولی شادوی بلند کندل دیروز نشان می‌دهد که فروشندگان در هر رالی ارزهای خود را می‌فروشند.

اگر فروشندگان بتوانند قیمت پولکادات را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، رسیدن دوباره به گردن برای شکستن آن محتمل خواهد بود. بسته‌شدن قیمت زیر این حمایت الگوی سر و شانه را تکمیل می‌کند. هدف این الگو ۱۲.۲۳ دلار است.

در طرف دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی بازگردانند، این احتمال وجود دارد که شاهد رسیدن به ۳۳.۶ دلار و ۳۸.۷۷ دلار باشیم.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین جمعه به زیر حمایت ۰.۲۱ دلار رسید و در آنجا تثبیت شد. تداوم فشار فروش باعث شد روز یکشنبه شاهد سقوط قیمت به ۰.۱۹ دلار باشیم، ولی شادو بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران با قدرت از این حمایت دفاع می‌کنند که خود نشانه‌ای مثبت است.

در حال حاضر خریداران در تلاش برای رساندن قیمت به بالای مقاومت ۰.۲۱ دلاری هستند. اگر آنها در انجام این کار موفق شوند، قیمت دوج کوین می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۳ دلار جهش کند. انتظار می‌رود این سطح به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل کند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، فروشندگان ممکن است قیمت را تا ۰.۱۹ دلار پایین بکشند. بسته‌شدن قیمت در زیر این سطح احتمال سقوط بیشتر تا ۰.۱۵ دلار را بیشتر می‌کند. در سوی دیگر، بسته‌شدن قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است به جهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۲۶ دلار منجر شود.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اولنچ

شادوی بلند کندل اولنچ در روز یکشنبه نشان می‌دهد که تقاضای بالایی در سطوح پایین وجود دارد. خریداران تلاش خواهند کرد قیمت را به اوج ۷۹.۸ دلاری برسانند.

عبور قیمت اولنچ از اوج تاریخی نشانه‌ای از تداوم روند صعودی خواهد بود. فروشندگان ممکن است به‌دنبال توقف روند صعودی در خط مقاومت کانال فعلی بروند، ولی اگر خریداران بتوانند از سد این مقاومت بگذرند، می‌توان انتظار رسیدن به ۱۰۰ دلار را داشت.

به‌علاوه، اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر خط حمایت کانال برسد، ممکن است شاهد آغاز فاز اصلاحی گسترده‌تری باشیم. شکسته‌شدن ۶۰.۰۴ دلار راه را برای سقوط تا میانگین ساده ۵۰ روزه در ۶۴.۲۳ دلار باز می‌کند.

 

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لونا

قیمت لونا، ارز دیجیتال پروتکل ترا، روز جمعه از ۴۱.۲۸ دلار سقوط کرد، ولی خریداران اجازه کاهش بیشتر تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۴.۵۱ دلار را ندادند که نشانه‌ای مثبت است. این مسئله بیانگر آن است که فروشندگان در رالی‌ها اقدام به فروش می‌کنند و خریداران هم در هر کف قیمت، توکن‌های بیشتری می‌خرند.

میانگین‌های متحرک شیبی رو به بالا دارند که نشان‌دهنده برتری خریداران نسبت به فروشندگان است. از سوی دیگر، واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی از احتمال تضعیف شتاب صعودی قیمت خبر می‌دهد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، این احتمال وجود دارد که لونا برای رسیدن دوباره به اوج ۴۵.۰۱ دلاری خیز بردارد. بسته‌شدن قیمت در بالای این مقاومت نشان‌دهنده از سر گیری روند صعودی خواهد بود.

به‌علاوه، اگر قیمت از سطوح فعلی یا خط روند نزولی سقوط کند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بشکند، می‌توان انتظار گسترش بیشتر سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۰.۴۳ دلار را داشت.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics