تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هرهفته یک ایده یک کارآفرینی

طرح توجیهی معرق کاری

معرقکاری چوب ، فلز ، آلومینیوم ، مس یا برنز نیست بلکه نوعی هنر دستی است که از اول کار تا پایان آن هنرمند خود نسبت به تهیه و ساخت آن اقدام می کند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از مدرسه کسب و کار، معرقکاری نوعی هنر است که ابزار اولیه آن ساقه گندم می باشد و هنرمند با دستان هنرمندانه ای این خلقت زیبای خدائی را با ظرافت خاصی به شکلها
و خطوط زیبایی طراحی و اجرا می کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اول ساقه گندم را تهیه می کنیم ، ساقه گندم را باکاتر از وسط بصورت طولی شیار میدهیم . در آب گذاشته تا مقداری خیس شود با دست شیار را باز میکنیم و بوسیله ات آنرا صاف میکنیم . آنها را کنار هم گذاشته و بر روی کاغذ چسبانده و در زیر دستگاه پرس قرار میدهیم .

 

 

طرح را روی کاغذ پیاده کرده و بعد بوسیله کاتر برش میزنیم و طرح را در میاوریم و بر روی زمینه کار که از جنس ( مخمل ، ساطان یا طرح چرم) که از قبل بر روی تخته سه لائی یا هفت لائی آماده کردیم می چسبانیم و در پایان آن را قاب میگیریم شروع کار تا پایان آن ده مرحله دارد به ترتیب عبارتند از : چسباندن ساقه گندم بر روی کاغذ، صاف کردن ساقه گندم، آماده کردن ساقه گندم، تهیه مواد اولیه انبار، قابگیری، چسباندن طرح روی زمینه کار، برش طرح، کشیدن طرح زیر پرس قرار دادن آن.

منبع خبر: مدرسه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics