تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لکه‌های تیره در فضای کسب‌وکار

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه سقف خواسته‌های فعالان اقتصادی در حال حاضر به اجرای قوانین مصوب تقلیل یافته، گفت: به تازگی برخی تصمیمات و بخشنامه‌ها، هفتگی تغییر می‌کنند.

 

حسین سلاح‌ورزی گفت: وضعیت اقتصاد ایران و فضای کسب‌وکار به گونه‌ای است که متاسفانه، سقف خواسته‌ها و آرزوهای فعالان اقتصادی در ایران، به اجرای قوانین موجود محدود شده است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: این روزها فعالان اقتصادی، تشکل‌ها، اتاق‌های بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی، هیچ امتیاز، تسهیلات و حمایت‌هایی را از دولت و مجلس انتظار ندارند و از سیاستگذاران طلب نمی‌کنند.

 

وی گفت: بلکه مصرانه تمنای اجرای صحیح و کامل قوانین مرتبط با حوزه کسب‌وکار از جمله قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و رفع موانع تولید را دارند.

 

سلاح‌ورزی تصریح کرد: در ماده ٢و ٣ قانون بهبود محیط کسب و کار مبنی بر تکلیف تمامی دستگاه‌های اجرایی به نظرخواهی از تشکل‌ها و فعالان بخش‌خصوصی در اصلاح و تدوین قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و دستور موکد معاون اول رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق این حکم از قانون متاسفانه کماکان، ماشین تولید بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مخل کسب‌وکار در حال کار کردن است.

 

به گفته سلاح‌ورزی، در حالیکه ماده ٢۴ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، دولت و دستگاه‌های اجرایی را از اتخاذ تصمیمات ناگهانی نهی کرده و تکلیف نموده برای ایجاد شفافیت در سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و نیز ایجاد ثبات و امنیت در اقتصاد، هرگونه تغییر در اجرای سیاست‌ها و رویه‌ها باید پیش از اجرا به اطلاع بخش‌خصوصی و فعالان اقتصادی برسد، متاسفانه نه تنها این امر محقق نشده؛ بلکه مداخلات، بیشتر و تصمیمات گاها هفتگی تغییر می‌کند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics