تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش 50 درصدی قیمت مسکن جوسازی دلالان است/مسکن سال آینده گران نمی‌شود

مظاهریان گفت: رشد 50 درصدی قیمت مسکن در سال آینده جوسازی است و هیچ جای نگرانی برای گرانی مسکن وجود ندارد.

 

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در جمع خبرنگاران در خصوص ورود بازار مسکن به جریان رکود تورمی، اظهار کرد: اصولا جریانی به این نام (جریان رکود تورمی) در بازار مسکن وجود ندارد و به دلیل آنکه موجودی کافی از لحاظ تولید ساختمان در کشور وجود دارد، نمی‌توان این مسئله را پذیرفت.

 

وی در ادامه افزود: موجودی مسکن در کشور تنها خانه‌های گران‌ قیمت نیست، زیرا در شهر پرند 7 هزار واحد مسکونی آماده فروش است و در سطوح مختلف قیمتی مسکن وجود دارد، بنابراین هیچ نگرانی درخصوص گرانی بازار مسکن وجود ندارد.

 

مظاهریان با بیان اینکه در 9 ماه گذشته افزایش خیلی ملایم در قیمت‌های مسکن دیده شده است، گفت: تعداد مبایعه‌نامه‌ها و مبلغ مبایعه‌نامه‌ها در 9 ماه گذشته افزایش یافته و هیچ جای نگرانی برای متقاضیان وجود ندارد.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی، تأکید کرد: تا سال آینده این فرایند بازار به نفع سفته‌بازان نخواهد شد و بازار کاملا در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی خواهد بود.

 

وی یادآور شد: در آذر ماه امسال تعداد مبایعه‌نامه‌ها نسبت به آذرماه سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته و این آمار در دی ماه تعدیل خواهد شد.

 

مظاهریان با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن نگران کننده نیست و تا حدود نرخ تورم است، گفت: خوشبختانه دولت توانسته این بازار را خالی از بازار سودآوری‌های کاذب نگه دارد.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی درباره گمانه زنی‌ها مبنی بر رشد 50 درصدی قیمت مسکن در سال آینده، گفت: این موضوع جوسازی از سوی افرادی است که می‌خواهند آپارتمان‌های خود را گران‌تر بفروشند.

 

وی با بیان اینکه در تهران 490 هزار واحد خالی از سکنه وجود دارد که به سختی می‌توان برای آنها مشتری پیدا کرد، تصریح کرد: بازار عمومی فعلا برای قشر متوسط است و نرخ‌ها آرام حرکت می‌کند.

 

مظاهریان اظهار کرد: سپرده‌گذاری‌ در بانک‌ها نشان‌دهنده روند مثبت بازار مسکن است به طوری که این بازار آرام به سمت رونق در حال حرکت است.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در پایان تأکید کرد: این اطمینان را می‌دهم که در ماه‌های پایانی سال و سال‌ آینده جهش قیمتی شدید نخواهیم داشت و بازار برای تمامی خریداران مهیا است.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics