تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرح تحقیق و تفحص از سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای/ رئیس جدید سازمان هم اقدام مثبتی ندارد؟

طرح تحقیق و تفحص از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای روز سه‌شنبه در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است تا اقدامات این سازمان در سال‌های گذشته و اکنون زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس قرار گیرد.

 

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماده‌سازی طرحی برای تحقیق و تفحص از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گفته بود: یکی از راهکارهای نظارت بر سازمان های اجرایی، وزارت خانه ها و مسئولان اجرایی تحقیق و تفحص است.

 

وی ادامه داد: وظیفه اصلی نمایندگان بعد از قانون گذاری نظارت بر قانون است.

 

بیگدلی با بیان اینکه تحقیق و تفحص نمی تواند دلیل بر این باشد که سازمانی تخلف کرده است،گفت: برای شفافیت سازی اوضاع سازمان ها و برطرف کردن هرگونه شبهه، این تحقیقات از سازمان ها و ارگان ها صورت می گیرد.

 

وی در ادامه افزود: تحقیق و تفحص از سازمان فنی وحرفه ای کشور به دلیل ایجاد هزینه های هنگفت برای دولت و دورشدن از وظایف اصلی خود صورت گرفت.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان فنی و حرفه ای از وظیفه خود که ایجاد کار آفرینی، تولید و اشتغال است فاصله دارد و از این سازمان هیچ اقدام مثبتی دیده نشده و دلیل این تحقیق و تفحص ناراضی بودن عملکرد این سازمان است.

 

بیگدلی با بیان اینکه مقدمات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان فنی وحرفه ای تمام شده است، گفت: پس از جمع آوری امضاء نمایندگان، این طرح به صحن مجلس می آید و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می شود و بعد از آن هیأت تحقیق و تفحص تشکیل می شود و تا هفته آینده این طرح تقدیم هیت رئیسه مجلس می‌شود.

 

 سلیمان پاک‌سرشت که نهم آبان ماه سال جاری با حکم ربیعی ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را عهده‌دار شده است، باید در نشست کمیسیون آموزش پاسخگوی سوالات و ابهامات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس باشد.

 

بر اساس این گزارش، عزل و نصب‌های فراوانی با حضور ریاست جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در طول 80 روز گذشته رخ داده است و به نظر می‌رسد این تغییرات مدیریتی همچنان تداوم داشته باشد در حالی که یکی از آسیب‌های جدی برای سازمان‌ها عزل‌ونصب‌های مکرر و غیرکارشناسی عنوان می‌شود.

 

منبع خبر: فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics