تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیش بینی های بنویدی برای بیمه میهن / آیا بیمه میهن مشمول ماده 141 است؟

مجید بنویدی در خصوص ارتقاء توانگری مالی بیمه میهن خاطر نشان ساخت: با ثبت افزایش سرمایه و اصلاح ترکیب ساختار پرتفوی پیش می کنم که می توانیم تا شهریور ماه 97 توانگری خود را ارتقاء دهیم.

 

 

بیمه میهن که سالها با مشکلات ساختاری ، کاهش شدید نسبت توانگری مالی ، اختلافات اعضاء هیات مدیره ، عدم کفایت سرمایه و اختلاف بر سر تعیین مدیر عامل همراه بوده حالا با انتصاب مجید بنویدی در کسوت مدیر عاملی این شرکت باید دید میهن چگونه بسامان خواهد شد.

 

لازم بذکر است، همتی رئیس کل بیمه مرکزی پیش ازین هشدار داد که شرکتهای بیمه ای که نتوانند توانگری مالی خود را به حد نصاب برسانند با ادغام روبرو خواهند شد، اگر چه ضوابط و قواعد این ادغام هیچگاه از سوی نهاد نظارتی مشخص نشد و به نظر می رسد این آلارم، فقط یک هشدار بوده تا شرکتهای بیمه کم توان سرمایه خود را محقق کنند.

 

برخی آمار موجود نیز از وضعیت نه چندان بسامان صورتهای مالی بیمه میهن و احتمال شمول در ماده 141 خبر می دهند در این راستا گفتگویی با مجید بنویدی داشته ایم.

 

مجید بنویدی ، مدیر عامل جدید بیمه میهن با بیان اینکه این مشکلات را خیلی از شرکتهای بیمه دیگر نیز پشت سر گذاشتند به ریسک نیوز گفت:در نهایت راهکاری که با هیات مدیره و سهامداران مشورت شده افزایش سرمایه است که قطعا با افزایش سرمایه مشمول ماده 141 نخواهد شد اگر چه که الان هم با توجه به زیان انباشته اش مشمول این ماده نیست.

 

وی با بیان اینکه برخی پیش بینی های صورت گرفته بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده است ،افزود: ملاک عمل صورتهای مالی حسابرسی شده مصوب مجمع است که نشان می دهد آیا زیان بیمه میهن 50 درصد از سرمایه بیشتر است یا خیر ؛اما این پیش بینی ها بر اساس صورتهای مالی میان دوره ای حسابرسی نشده است قطعا باید تا پایان سال صبر کرد و محاسبه کنیم که زیان انباشته  بیمه میهن چقدر است و مجمع برگزار شود در ان زمان مشخص خواهد شد که ایا مشمول ماده 141 هستیم یا خیر.

 

بنویدی اذعان داشت: علاوه بر افزایش سرمایه اصلاح ساختار پرتفوی شرکت نیز راهکار دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهامداران با افزایش سرمایه همکاری می کنند ، گفت: سهامداران طی جلساتی که داشتیم متعهد شدند که افزایش سرمایه را محقق کنند و منتظریم که کارهای تشریفاتی بورس انجام شود و آگهی دعوت به مجمع را تا اخر این ماه منتشر کنیم.

 

بنویدی متذکر شد:  در حال حاضر سرمایه شرکت در حدود 80 میلیارد و 200 تومان است که برای رسیدن به حد مجاز تعیین شده یعنی 150 میلیارد تومان  باید حدود 70 میلیارد افزایش سرمایه داشته باشیم.

 

وی در خصوص ارتقاء توانگری مالی بیمه میهن خاطر نشان ساخت: با ثبت  افزایش سرمایه و اصلاح ترکیب ساختار پرتفوی پیش می کنم که می توانیم تا شهریور ماه 97 توانگری خود را ارتقاء دهیم.
بنویدی  بسته شدن نماد معاملاتی بیمه میهن را به دلیل لحاظ تعدیل منفی دانست.

 

مدیر عامل بیمه میهن در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات سهامداری و اختلافات هیات مدیره بیمه میهن در مدیریت این شرکت خلل وارد نمی کند، گفت:در حال حاضر مراحل تکمیل اعضاء هیات مدیره در حال انجام است در حال حاضر دو نفر عضو جدید هیات مدیره طی هفته های  اینده به شرکت معرفی خواهند شد در این راستا فکر نمی کنم با ترکیب جدید اعضاء هیات مدیره چالشی داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: اوضاع بیمه میهن انقدر ها هم که می گویند بحرانی نیست این شرکت بیمه ای حداقل 150 میلیارد تومان ساختمان دارد و با اصلاحات ساختاری مانند  افزایش سرمایه و اصلاح ترکیب پرتفوی یعنی خرده فروشی ، فروش بیمه ها ی اموال و بیمه های عمر پیش بینی می شود از وضعیت فعلی خارج شود.

 

منبع خبر: ریسک نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics