تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معاون سازمان بورس: تنوع بورس ایران در منطقه کم نظیر است

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه پس از برجام با نهادها و شخصیت های بین المللی از جمله رئیس سابق بورس نیویورک آمریکا مذاکره شد، گفت: بازار سرمایه ایران از نظر اندازه، تنوع ابزارها و صنعت در منطقه کم نظیر است.

 

«علی سعیدی» امروز (سه شنبه) به مناسبت پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران افزود: شرایط برای بین المللی شدن بازار سرمایه ایران مهیاست و بازار جذابیت فراوانی دارد.

 

وی ادامه دهد: به عنوان نمونه، در صورت انتشار اوراق قرضه بین المللی از سوی ایران، سرمایه گذاران از آن استقبال می کنند اما به علت فعالیت نکردن موسسه های رتبه بندی بین المللی، امکان انتشار این اوراق در خارج از کشور نبوده است.

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، به ظرفیت های توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: هم اکنون بورس، دارای ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به موتور محرک اقتصاد کشور است. 

 

سعیدی به 50 سالگی تاسیس بورس در ایران اشاره و اظهار کرد: نخستین معامله بورس در ایران در 15 بهمن سال 1346 انجام شد. 

 

وی افزود: در ابتدا تنها 2 شرکت در بورس پذیرش شده و در یک روز معاملات انجام می شد، اما با توجه به تجربه های فراوانی که در سال های گذشته، کسب شده است، نهادهای متعدد سرمایه گذاری ایجاد و ابزارهای متنوعی نیز ارایه شده اند. 

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: اگرچه سرمایه گذاران متعددی در بورس ایران حضور 
دارند و برخی نهادهای بین المللی مالی نیز با ایران همکاری می کنند اما وجود برخی محدودیت های بین المللی باعث شده تا روند تعامل بین المللی آن کند شود. 

 

سعیدی با بیان این که مقدمات حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده ایم، خاطر نشان کرد: البته با توجه به شرایط موجود و استفاده از فناوری های مدرن، روند فعالیت بازار سرمایه کشور مثبت و روشن است. 

 

وی ادامه داد: در 50 سال آینده، بازار سرمایه، حرف نخست را در اقتصاد خواهد زد، زیرا با استفاده از فناوری های روز دنیا فعالیت می کند. 

 

سعیدی یادآور شد: هم اکنون برخی صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه، منابع بیشتری نسبت به بانک ها دارند، همچنین با هزینه کمتری امکان تامین مالی را دارا هستند. 

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به برگزاری مراسم 50 سالگی تاسیس بورس در ایران اشاره کرد و گفت: این مراسم در هشتم بهمن ماه با حضورر مسئولان ارشد کشور برگزار می شود که از رئیس جمهوری نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده است. 

 

سعیدی افزود: همچنین از طریق هماهنگی با بانک مرکزی قرار است سکه یادبود پنج هزار ریالی نیز برای این مراسم ضرب شود. 
وی درباره علاقه مردم به سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز، بیان داشت: تمایلی به خرید مستقیم سهام توسط مردم وجود ندارد، زیرا با توجه به پیچیدگی بازار

 

سرمایه نیاز به شناخت کامل روش های معامله و مدیریت سرمایه گذاری دارند که بسیاری از مردم از وقت کافی برای پرداختن به آن، برخوردار نیستند. 

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از طریق پلت فرم های صندوق های سرمایه گذاری، 2 میلیون نفر در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند. 

 

سعیدی یادآور شد: این صندوق ها پول آگاهانه را وارد بورس می کنند که باعث می شود مردم درگیر هیجانات در زمان خرید و فروش نشوند. 

 

وی اظهار داشت: هم اکنون 160 هزار میلیارد تومان پول در صندوق ها وجوددارد که ده ها میلیارد تومان نیز از طریق آنها تامین مالی شده است. 

 

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که درخواست ورود به بازار سرمایه توسط شرکت ها بیشتر شده است، اضافه کرد: برخی از آنها با هدف تامین مالی برای اجرای طرح های توسعه ای و برخی نیز برای شفاف سازی و تسهیل همکاری با شرکت های بین المللی وارد بازار سرمایه می شوند. 

 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics