تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص بورس با رشد 596 پله ای در مرز کانال 100 هزار واحدی قرار گرفت

شاخص بورس امروز (سه شنبه) با رشد 596 پله ای به کانال 99 هزار واحدی وارد شد و در جایگاه 99 هزار و 224 واحدی قرار گرفت.

 

در معاملات امروز یک میلیارد و 260 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 942 میلیارد ریال در 64 هزار و 998 نوبت مبادله شد.

 

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 190 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 74 واحد رشد کرد.

 

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 55 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 664 واحد بالا رفت.

 

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 578 واحد و شاخص بازار دوم بورس 456 واحد تقویت شد.

 

در معاملات امروز، گروه شیمیایی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه 66 میلیون سهم به ارزش 277 میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

گروه فلزات اساسی به ارزش 236 میلیارد ریال و خودرو به ارزش 211 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

در رده چهارم، گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 176 میلیارد ریال جای گرفت؛ گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 117 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

 

نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، فملی (ملی صنایع مس)، وصندوق (صدوق سرمایه گذاری سازمان بازنشستگی) و کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما وبملت (بانک ملت) بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشت.

 

 

**عرضه 10 میلیون اوراق اخزا در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس

معاملات سومین روز بهمن ماه با دادوستد 342 میلیون اوراق به ارزش یک ‌هزار و 551 میلیارد ریال در فرابورس ایران دنبال شد و شاخص کل نیز برای چندمین روز متوالی در محدوده سبز باقی ماند.

 

شاخص فرابورس (آیفکس) با 2 واحد رشد به رقم یک هزار و 87 واحدی شد که بیشتر تاثیر مثبت بر آن از جانب سه نماد میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، شراز (پالایش نفت شیراز) و هرمز(فولاد هرمزگان جنوب) وارد شد. 

 

رصد معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز نشان می‌دهد تعداد 418 هزار ورقه به ارزش بیش از 400 میلیارد ریال در این بازار داد و ستد شده و نماد «اخزا602» از نظر حجم و ارزش معاملات در صدر بازار ایستاد.

 

قرار است فردا (چهارشنبه) اوراق «اخزا606» با تاریخ سررسید بیست‌و‌دوم مهرماه سال 98 برای نخستین بار عرضه ‌شود. 

 

تعداد کل این اوراق 10 میلیون ورقه و ارزش اسمی هر برگ یک میلیون ریال است. 

 

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز 97 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال دادوستد شد و قیمت این اوراق در دامنه 707 هزار تا 741 هزار ریال نوسان کرد.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics