تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فعالیت سامانه خلاصه پرونده مالیاتی مودیان

طرح جامع مالیاتی به‌ عنوان طرح تحول همه‌جانبه نظام مالیاتی کشور که با هدف عدالت محوری و مودی مداری در حال اجرایی شدن است.

 

طرح جامع مالیاتی به‌عنوان طرح تحول همه‌جانبه نظام مالیاتی کشور که با هدف عدالت محوری و مودی مداری در حال اجرایی شدن است تاکنون دستاوردهای بسیاری داشته که ایجاد بانک اطلاعات مودیان و توسعه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور از جمله آنها است.

 

 ارائه خدمات مطلوب مالیاتی به نحوی که مودیان بدون ترک منزل یا محل کسب‌ و کار خود و در کمترین زمان ممکن بتوانند تکالیف قانونی خود را از طریق پورتال اینترنتی و یا با استفاده از خدمات پیشخوان‌های دولت و بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی به انجام برسانند، همواره جزو اهداف نظام مالیاتی بود که هم‌ اکنون بخش‌های عمده‌ای از آن محقق شده و مودیان در رابطه با ثبت‌نام و تشکیل پرونده، ارائه اظهارنامه در منابع مالیاتی مختلف، پرداخت مالیات، ارائه صورت معاملات فصلی، ارائه فهرست‌های مالیات حقوق و … از این خدمت برخوردار هستند.

 

آگاهی از خدمات الکترونیکی مالیاتی و همچنین نحوه صحیح استفاده از آنها سبب تسریع و تسهیل امور مالیاتی مودیان می‌شود. به همین منظور از این پس در مجموعه دانستنی‌های مالیاتی، راهنمای استفاده از تمامی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور و نکاتی که مودیان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، در اختیار مودیان مالیاتی قرار خواهد گرفت.

 

در این قسمت از مجموعه دانستنی های مالیاتی در خصوص «نحوه استفاده از سامانه خلاصه پرونده مالیاتی مودیان» توضیح خواهیم داد. این سامانه به منظور تکریم مودیان مالیاتی، کاهش مراجعات حضوری به واحدهای مالیاتی و هم چنین فراهم آوردن امکان مشاهده خلاصه اطلاعات پرونده های مالیاتی مودیان گرامی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه اینترنت ایجاد شده است.

 

منبع خبر: تازه های حسابداری
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics