تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

«هفت روز با مهاجرین» | از شرکت ۹۷ درصدی افغانستانی‌ها در آمایش ۱۲ تا یک خبر از بیمه تامین اجتماعی

«هفت روز با مهاجرین» مروریست بر آنچه در جامعه مهاجر می‌گذرد؛ از شرکت ۹۷ درصدی افغانستانی‌ها در آمایش ۱۲ تا یک خبر از بیمه تامین اجتماعی.

 

 بسته خبری «هفت روز با مهاجرین» ویژه پوشش رویدادهای مرتبط با جامعه مهاجر ساکن در ایران در خبرگزاری تسنیم راه‌اندازی شده است.

در بیست و دومین شماره، رویدادهای مرتبط با جامعه مهاجر افغانستانی در ایران را در هفته‌ای که گذشت مرور می‌کنیم.

 

** برخورداری مهاجرین از مزایای بیمه تأمین اجتماعی

«حسین جودکی» مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت:مهاجرین  تحت پوشش تأمین اجتماعی، علاوه بر خدمات درمانی، می‌توانند از مزایای دیگری نیز مانند بازنشستگی و ازکارافتادگی بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: مهاجرینی که به صورت قانونی در کشور اشتغال دارند می‌توانند از همه مزایای سازمان به غیر از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند از این رو سازمان سه درصد حق بیمه بیکاری را از این افراد دریافت نمی‌کند و در سایر موارد هیچ‌گونه تفاوتی با ایرانیان ندارند.

 

** تحصیل بلامانع مهاجرین افغانستانی در مراکز جهاد دانشگاهی

«احمد مکاری» مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی اصفهان اعلام کرد: با توجه به بخشنامه جدید مورخه 2/11/96 جهاد دانشگاهی و نظر به استعلام صورت گرفته از وزارت کشور، استفاده از خدمات مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی و شرکت در دوره‌های آموزشی این نهاد برای تمام مهاجرین ساکن ایران امکان‌پذیر است.

 

وی افزود: تمام مهاجرین افغانستانی که دارای کارت آمایش بوده و ساکن استان اصفهان هستند، می‌توانند در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی سطح استان آموزش ببینند.

 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: هرگونه وجه دریافتی از مهاجرین برای ثبت‌نام در هر کدام از دوره‌ها باید همانند ایرانیان باشد و در پایان دوره نیز مراکز آموزشی موظف به صدور مدرک پایان دوره برای مهاجرین شرکت کننده هستند.

 

** انتقاد نماینده مجلس از تعلل وزارت کشور در رسیدگی به لایحه «ساماندهی مهاجرین»

«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: وزارت کشور در دولت یازدهم قرار بود لایحه ساماندهی مهاجرین خارجی را به مجلس ارسال کند، اما متاسفانه پس از تذکرات و پرسش‌های بسیار از وزیر و مسئولان ذی‌ربط این لایحه به دست نمایندگان نرسید؛ متاسفانه دولت ارسال لایحه به این مهمی را بارها بنا به دلیل تعویق انداخت.

 

** واگذاری خدمات قابل ارائه به مهاجرین به بخش خصوصی

«سید مهدی صادقی» استاندار قم با اشاره به اهمیت تقویت بخش خصوصی و ایفای نقش دولت در بخش نظارت و برنامه‌ریزی گفت: واگذاری خدمات قابل ارائه به مهاجرین به بخش خصوصی از وزارت کشور پیگیری شود  چرا که نتیجه واگذاری برخی امور به دفاتر کفالت رضایت بخش بوده است.

 

**شرایط و ضوابط نام‌نویسی غیرایرانیان در کنکور سراسری سال 97 اعلام شد

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان کنکور سراسری تا هشتم بهمن‌ماه مهلت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 

داوطلبان شرکت کننده اتباع غیر ایرانی نیز بر اساس ضوابطی می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند ولی باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون شرایط دیگری را داشته باشند.

 

** حضور 300 ورزشکار غیرایرانی رزمی کار در قم و درخشش ورزشکاران افغانستانی

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان قم گفت: هم اکنون 200نفر از آقایان و 100 نفر از بانوان عضو هیئت ورزش‌های رزمی استان از مهاجرین از جمله کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، هند، ترکیه، سوریه و غیره هستند که به صورت حرفه‌ای در رشته های رزمی مشغول به فعالیت هستند.

 

** پنجمین گام «افغانستان شناسی» برای نسلی که افغانستان را ندیده‌اند

پنجمین جشنواره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد با حضور مسئولان استانی و کشوری مرتبط با حوزه مهاجرت برگزار و از غرفه‌های فعالیت‌های مختلف تشکل‌ها و موسسات مهاجرین افغانستانی در مشهد رونمایی شد.

 

در این جشنواره بیش از 700 دانش آموز و دانشجوی مهاجر افغانستانی شرکت کردند.

 

** گمانه‌زنی برای حذف شرط گواهی تجرد بانوان افغانستانی جهت تمدید اقامت

شنیده‌ها حاکی از این است که شرط اخذ گواهی تجرد از سفارت افغانستان برای  بانوانی که اقامت شان را تمدید، تبدیل وضعیت و یا تبدیل وضعیت از اقامت دانشجویی به اقامت عادی می‌کنند؛ از طرف پلیس مهاجرت حذف شده است.

 

** صدور کارت آمایش 12 برای 97 درصد از مهاجرین افغانستانی

دهمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی به ریاست وزیر کشور ایران برگزار شد.

 

«رحمانی فضلی» گفت: 97 درصد از مهاجرین امسال کارت آمایش دریافت کردند.

 

** سفیر افغانستان با جمعی از مهاجرین اراک دیدار کرد

«نصیر احمد نور» با جمعی از مهاجرین افغانستانی ساکن در اراک در محل سفارت افغانستان در تهران دیدار و از نزدیک با انها گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار گرفت.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics