تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

به چالش کشیدن مشروعیت قانون مالیاتی دولت ترامپ

فرمانداران سه ایالت آمریکا قصد دارند با طرح شکایتی، مشروعیت یک قانون مالیاتی دولت ترامپ را به چالش بکشند.

 

سه ایالت آمریکا قصد دارند با طرح شکایتی، مشروعیت یک قانون مالیاتی را به چالش بکشند. فرمانداران نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت اعلام کردند مشغول تشکیل یک ائتلاف متشکل از چند ایالت به منظور شکایت از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره لایحه مالیاتی سال 2017 هستند.

 

آنها می خواهند قانونی بودن ماده ای را زیر سؤال ببرند که توانایی آمریکایی ها برای کم کردن مالیات های محلی و ایالتی از مالیات های فدرال آنها را محدود می کند. این فرمانداران در یک کنفرانس تلفنی اعلام کردند این اقدام به طور نامتناسبی به ساکنان این ایالت ها لطمه خواهد زد و انگیزه آن سیاسی است، نه سیاست های مالی درست. هر سه فرماندار یعنی اندرو کومو از نیویورک، دانل مالوی از کنتیکت و فیل مورفی از نیوجرسی، دموکرات هستند.

 

کومو در توییتر اعلام کرد: «قانون جدید مالیات فدرال، یک ساختار مالیاتی با قدمت یک قرن را بین دولت فدرال و ایالت ها نابود کرد. نیویورک شکایت خواهد کرد».

 

این فرمانداران اعلام کردند این شکایت در هفته های آتی در دادگاه فدرال مطرح خواهد شد.

 

آنها همچنین گفتند با دیگر ایالات درباره احتمال پیوستن به این ائتلاف صحبت می کنند.

 

کاخ سفید در بیانیه ای با رد این شکایت، اعلام کرد: «این یک نمایش تبلیغاتی مضحک توسط فرماندارانی است که تلاش می کنند رئیس جمهور را به علت سیاست های مخالف رشد و مالیات های بالای خود، مقصر بدانند».

 

محدود کردن کسر مالیات های محلی و ایالتی در بین جنجال برانگیزترین مسائل رو به روی نمایندگان جمهوریخواهی بود که اواخر پارسال این طرح را در کنگره به تصویب رساندند. حدود 44 میلیون آمریکایی در سال از معافیت مالیاتی سود می برند و بدین ترتیب، به طور جمعی حدود 60 میلیارد دلار پس انداز می کنند.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics