تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خبر خوش وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سود کامل سهام عدالت اقشار آسیب‌پذیر در دهه فجر پرداخت می‌شود.

 

مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد تصمیمات جدید دولت در پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: در این رابطه خبر‌های خوبی در راه است. 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه پرداخت کامل سود سهام عدالت برای اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین در دهه فجر انجام می‌شود، افزود: براساس تصمیم دولت سعی شده تا کل سود سهام عدالت طبقات پایین درآمدی پرداخت شود.

 

* طبقات پایین درآمد‌های دهه فجر سود کامل سهام عدالت را می‌گیرند

کرباسیان بیان داشت: تعدادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند، در دهه فجر سود سهام عدالت را به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که از این رقم در مرحله اول مبلغ ۵۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

 

وی در مورد پرداخت سود سهام عدالت طبقای بالای جامعه هم گفت: ما سود شرکت‌های مشمول سهام عدالت را به مرور دریافت می‌کنیم.

 

کرباسیان گفت: سود سهام عدالت طبقات بالای جامعه به مرور پرداخت خواهد شد. 

 

وی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش تصاعدی نرخ مالیات‌ها بیان داشت: مجلس اعلام کرد که مالیات افراد کم درآمد را کاهش داده و مالیات افراد پردرآمد را تصاعدی می‌کند و بدین ترتیب جبران بخشودگی مالیاتی در دهک‌های پایین را با افزایش مالیات دهک‌های درآمدی بالا جبران می‌کند.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: البته باید محاسبه شود که این اقدام چه خروجی خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه ارقام بدهی‌های دولت باید حسابرسی شود، افزود: البته دولت مطالباتی دارد، بدین ترتیب که در گذشته برخی ارقامی که بعنوان بدهی دولت اعلام شده که بعضا ارقام بالایی بوده است، در حالیکه غیر واقعی بوده است.

 

وی در مورد کاهش نرخ سود وام‌های بانکی هم گفت: پیشنهاد مربوطه باید در شورای پول و اعتبار مطرح و مصوب شود و این شورا باید در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری کند.

 

* آغاز محاسبات برای بررسی کاهش نرخ سود بر روی منابع بانک‌ها 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دبیرخانه شورای پول و اعتبار باید موضوع کاهش نرخ سود وام‌های بانکی را بررسی کند، اظهار داشت: به هرحال نظام بانکی باید برای جابجایی منابع به منظور پرداخت وام با نرخی کمتر از رقم فعلی چاره‌اندیشی کند، زیرا کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بر روی منابع بانک‌ها اثرگذار است، بنابراین بانک‌ها باید محاسبات لازم در این زمینه را انجام دهند که این محاسبات در حال انجام است. 

 

کرباسیان درباره اعتراض عده‌ای مبنی بر سقف تعیین شده برای انتشار اوراق دولتی گفت: این تصمیم مجلس است، دولت به مشکلی در این رابطه برخورد نمی‌کند.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در چارچوب بودجه، این اوراق پرداخت می‌شود و البته اولویت پرداخت با سررسید اوراق است و از سوی دیگر بر اساس بند (ل) تبصره ۴ قانون بودجه از مجلس دو ناظر حضور دارند و مشخص است که چه میزان تعهدات طبق زمان تعیین شده انجام می‌شود، پس مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics