تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بدهی بیمه ها به بیمارستان های دولتی از مرز 15 هزار میلیارد تومان گذشت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدهی سازمان های بیمه پایه به وزارت بهداشت و بیمارستان های دولتی از مرز 15 هزار میلیارد تومان گذشته است و این مساله باعث شده، برخی عمل های جراحی به تعویق بیفتد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدهی سازمان های بیمه پایه به وزارت بهداشت و بیمارستان های دولتی از مرز 15 هزار میلیارد تومان گذشته است و این مساله باعث شده، برخی عمل های جراحی به تعویق بیفتد.قاسم جان بابایی گفت: سازمان های بیمه گر از حدود یکسال پیش بدهی دارند و پرداختی های آنها به وزارت بهداشت به تعویق افتاده است. تأخیر بیمه بیش از همه بیمارستان ها را در تهیه ملزومات پزشکی و دارو دچار مشکل کرده است البته هنوز اجازه نداده ایم مشکل جدی در خدمت رسانی به مردم اتفاق بیفتد اما اگر این تاخیرها ادامه پیدا کند، حتما تبعاتی خواهد داشت.

 

سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت، دو سازمان اصلی بیمه گر پایه در کشور هستند. اعلام بدهی بیش از 15 هزار میلیارد تومانی بیمه ها به وزارت بهداشت در حالی است که روز دوشنبه، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت از بدهی حدود شش هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت سخن گفته بود، بنابراین بخش عمده بقیه این بدهی متعلق به سازمان بیمه سلامت است.

 

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: اولین مساله ای که در صورت ادامه تاخیر بیمه ها در پرداخت بدهی بیمارستان ها به وجود می آید این است که تأمین ملزومات پزشکی در بیمارستان ها دچار مشکل می شود و بعد از آن، تأخیر در پرداخت مطالبات پرسنلی است که این مسئله می تواند اعتراض ها و حتی اعتصاب برخی پزشکان و کادر درمانی را در پی داشته باشد.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: واقعیت این است که پزشکان و کادر بیمارستانی در نهایت کارشان را انجام می دهند اما اگر بازار ملزومات پزشکی و دارویی به بیمارستان جنس ندهد، کادر بیمارستانی نمی توانند کار بیماران را به موقع انجام دهند.

 

وی افزود: عمل جراحی در بیمارستان نیازمند وسایل پزشکی مثل پیس میکر، استنت و تجهیزات کاشتنی در بدن از جمله لوازم ارتوپدی است، در مورد این لوازم، بازار در صورتی به بیمارستان جنس می دهد که پول آن را به موقع دریافت کند و اگر مسئول بیمارستان نتواند به موقع پول فروشنده تجهیزات را پرداخت کند، بازار به بیمارستان جنس و لوازم نمی دهد.

 

جان بابایی  درباره تبعات تأخیر بیمه ها گفت: کمبودهای به وجود آمده قطعا باعث شده یکسری عمل های جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان ها به علت نبود لوازم مورد نیاز عقب بیفتد به هر حال تعویض مفصل زانو یا لنز چشمی وسیله می خواهد.

 

وی افزود: بیمارستان ها ملزومات پزشکی خود را اعلام می کنند و اگر نتوانیم این لوازم را به موقع تهیه کنیم جراحی به تعویق می افتد نه اینکه متوقف می شوند اما ممکن است چند روز با تاخیر انجام شود.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: افرادی که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند، کسانی هستند که توان رفتن به بیمارستان های خصوصی را ندارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم به بیمارستان دولتی می آیند، چه خدمات به موقع باشد و چه با تاخیر انجام شود در هر شرایطی به بیمارستان دولتی می آیند.

 

 

*کارمندان توان رفتن به بیمارستان خصوصی را ندارند

جان بابایی افزود: اختلاف هزینه بیمارستانی بین بیمارستان های دولتی و خصوصی خیلی زیاد است و به همین علت بسیاری از مردم به خصوص کارمندان دولت که حقوق بین دو تا سه میلیون تومان دارند توان رفتن به بیمارستان خصوصی را ندارند.
وی اضافه کرد: البته در مورد خدمات اورژانسی که جان بیمار در خطر باشد، قضیه فرق می کند و یک کارمند یا کارگر حاضر است همه دارایی خود را بفروشد تا جان عزیزش را نجات دهد.

 

جان بابایی گفت: مشکل اصلی که تاخیر بیمه ها به وجود آورده، در تهیه ملزومات پزشکی است چون در مورد دارو سعی کرده ایم به هر صورت جعبه داروی بخش های بیمارستانی را در مورد داروهای ضروری تأمین کنیم و در مورد این داروها ذخیره داشته باشیم ولی در مورد تأمین ملزومات پزشکی به خصوص برای عمل های جراحی غیر اورژانسی داستان کاملا متفاوت است.

 

 

منبع خبر: شرق نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics