تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص بورس به کانال 97 هزار واحدی عقب نشینی کرد

شاخص بورس امروز (شنبه) در نخستین روز هفته با عقب نشینی 414 پله ای به کانال 97 هزار واحدی وارد شد و شاهد معاملات یک میلیارد و پنج میلییون سهم بود.

 

تقویت ارزش دلار در روزهای گذشته، موجب کاهش نرخ نفت و کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) در بازارهای جهانی شد.

 

بدین ترتیب شرکت های مرتبط با کامودیتی ها و پالایشگاه ها در بورس تهران با کاهش ارزش روبرو شدند.

 

براساس معاملات امروز یک میلیارد و پنج میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 560 میلیارد ریال در 59 هزار و 30 نوبت داد وستد شد.

 

سایر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز روندی نزولی داشتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 132 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 23 واحد کاهش یافت.

 

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 17 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 507 واحد افت کرد.

 

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد، از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 293 واحد و شاخص بازار دوم بورس 890 واحد پایین آمد.

 

برپایه معاملات امروز، فلزات اساسی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه 95 سهم به ارزش 347 میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

گروه خودرو به ارزش 156 میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش 139 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

 

همچنین در رده چهارم، گروه فرآورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 134 میلیارد ریال جای گرفت.

 

گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش 116 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود ساخت.

 

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس)، خودرو (ایران خودرو)، شبریز (پالایش نفت تبریز)و شپنا (پالایش نفت اصفهان) امروز روندی نزولی داشته و با بیشترین تاثیر منفی، شاخص کل را تنزل دادند.

 

 

** اوراق تسهیلات مسکن نماد«تسه9411» فردا بسته می شود

معاملات فرابورس ایران در چهاردهمین روز از بهمن‌ماه 96 با نقل و انتقال 310 میلیون سهم و اوراق به ارزش 2 هزار و 862 میلیارد ریال پایان پذیرفت که نسبت به روز چهارشنبه هفته قبل از افزایش حجم و ارزش دادوستدها حکایت داشت.

 

براساس معاملات امروز، شاخص فرابورس (آیفکس) با بیش از 6 واحد کاهش، به رقم یک هزار و 82 واحدی عقب نشینی کرد.

 

بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس از طرف نمادهای مارون(پتروشیمی مارون)، هرمز(فولاد هرمزگان جنوب) و شاوان (پالایش نفت لاوان) رقم خورد.

 

بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نماد اخزا 602 بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دست آورد.

 

امروز در تابلو معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز اعلام شد مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم نماد معاملاتی «تسه9411» برای نقل و انتقال در 15 بهمن امسال به اتمام می‌رسد، بنابراین نماد معاملاتی یاد شده در پایان معاملات فردا (یکشنبه) متوقف خواهد شد.

 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics