تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ٢١ درصدی تسهیلات بخش کشاورزی

یک مقام مسئول بانکی گفت: در ١٠ ماهه امسال تسهیلاتی که بانک عامل حوزه کشاورزی در اختیار بخش کشاورزی قرار داده نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢١ درصد رشد داشته است.

 

 روح الله خدا رحمی، در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: در ١٠ ماهه امسال ٢٩٠ هزار میلیارد ریال( ٢٩ هزار میلیارد تومان) تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار دادیم که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٢١ درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، اعلام کردیم که پرداخت تسهیلات برای بخش هایی از حوزه کشاورزی بدون محدودیت انجام می شود که مکانیزاسیون، توسعه گلخانه ها و پرورش ماهی در قفس از جمله این بخش ها است.

 

این مقام مسئول افزود: در پرداخت تسهیلات به بخش مکانیزاسیون سال گذشته به رکورد ١٣٠٠ میلیارد تومان رسیدیم و امسال پیش بینی می شود ١٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شود.

 

خدارحمی با اشاره به توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس در کشور نیز افزود: این دانش طی سالهای اخیر در کشور بومی شده است؛ برای در سال جاری ١١ واحد پرورش ماهی در قفس با ظرفیت بیش از ١٢ هزار تن تسهیلات پرداخت شده و این واحدها در استانهای بوشهر، هرمزگان و در سواحل شمالی دریای خزر شروع به کار کرده اند و در حال بهره برداری است.

 

وی اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال قرارداد تولید ٣٠ هزارتن پرورش ماهی در قفس منعقد شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع آب در کشور باید بتوانیم محیط باز کشت را به محیط کنترل‌شده گلخانه منتقل کنیم، گفت: امسال تا پایان دی‌ماه حدود ۳۵۰ گلخانه با سطح زیرکشت ۳۵۰ هکتار رقمی حدود ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته است و امیدواریم در دو ماه باقیمانده سال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای ایجاد گلخانه تسهیلات دهیم.

 

خدارحمی افزود: امسال علاوه‌بر تسهیلات در بخش کشاورزی ۱۰۸ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده که تا پایان سال ۲ هزار فقره دیگر نیز پرداخت خواهد شد، درحالی‌که کل وام ازدواج ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل‌ ۵۰۰ هزار فقره است.

 

وی با بیان اینکه ۷۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به حساب بانک کشاورزی واریز شده است، گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان هم بانک به این رقم اضافه می‌کند، تا بتواند برای طرح‌های اشتغال در روستا تسهیلات پرداخت کند که ایجاد گلخانه‌های کوچک در روستاها و آبزی‌پروری در مقیاس‌های کوچک از جمله آنها است.

 

خدارحمی با اشاره به اینکه قبل از تحریم‌ها ۱۰ شعبه کارگزاری بانک کشاورزی در کشورهای خارجی داشتیم، اظهارداشت: پس از تحریم‌ها ۹۳ کارگزاری در ۶۰ کشور دنیا داریم.

 

این مقام مسئول با اشاره به واگذاری ۴ شرکت زیرمجموعه بانک کشاورزی به ارزش ۲۴۵ میلیارد تومان، اضافه کرد: کشت و صنعت میان‌آب و چند شرکت ابزاری از جمله این شرکت هاست و برای سال آینده ۴ شرکت بزرگ را در دست واگذاری داریم که مقدمات پذیرش آنها در بورس انجام شده است.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics