تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مجلس و دولت باید درباره پرداخت یارانه به تفاهم برسند

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد موضوع یارانه های نقدی بین دولت و مجلس اختلاف نظر وجود دارد، گفت: مجلس و دولت باید درباره پرداخت یارانه به تفاهم برسند.

 

علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، توضیحاتی را درباره مصوبات مجلس در لایحه بودجه 97 ارائه داد و بر لزوم اصلاحات در بودجه برای برداشتن گام‌های اساسی جهت حل مشکلات کشور تاکید کرد.

 

لاریجانی در عین حال با انتقاد از واردات برخی کالاهای بنجل به کشور گفت: این در حالی است که نمونه باکیفیت‌تر تولید داخل این کالاها در داخل کشور تولید می شود و وجود دارد.

 

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه در چند روز اخیر، مجلس مصوبات مهمی در نیمه بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 داشته‌، اظهار داشت: مجلس گام مهمی در مورد راه آهن برداشت و اجازه ورود 7 میلیارد فاینانس به راه آهن داد که 15 درصد آن پس از طی مراحل قانونی از صندوق توسعه ملی گرفته می‌شود.

 

لاریجانی افزود: این موضوع گشایش بزرگی در زمینه حمل و نقل ریلی  کشور ایجاد می‌کند که بستگی به همت و اراده دولت دارد.

 

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که سال آینده بخش‌های مختلف کشور از نظر راه آهن توسعه بیابد و یکی از مشکلات کشور در این زمینه حل شود.

 

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بدهی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به بانک‌ها گفت: با تصمیمی که مجلس گرفت، بانک‌ها راحت‌تر می‌توانند کار کنند و بخش‌هایی که جایی طلبکار و از جایی بدهکار بودند می‌توانند تهاتر کنند.

 

لاریجانی در ادامه افزود: به این ترتیب کار بسیار بزرگی برای روان‌سازی در امور تولید کشور صورت گرفته و بانک‌ها هم می‌توانند وام بهتری بدهند و بخش‌های اقتصادی که کار تولیدی می‌کردند و به جایی بدهکار و از جایی طلبکار بودند از این گرفتاری در می‌آیند.

 

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics