تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مصرف سموم در بخش کشاورزی کاهش یافت

یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط اقلیمی حدود ۷۵۰ گرم سم در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که این میزان ۲۵ درصد کمتر از متوسط دنیاست.

 

یحیی ابطالی اشاره به آخرین وضعیت میزان آفت کش در بخش کشاورزی، اظهار کرد: با وجود آنکه یک درصد کشاورزی دنیا متعلق به کشور است، اما میزان مصرف آفت کش کمتر از متوسط دنیاست.

 

 وی، افزود: در دنیا یک کیلو ماده موثره در هکتار مصرف می‌شود و این در حالی است که به سبب شرایط اقلیمی و قرار گرفتن کشور در منطقه گرم و خشک حدود ۷۵۰ گرم معادل ۲۵ درصد کمتر از متوسط دنیا سم مصرف می‌کنیم.

 

ابطالی با تاکید بر اینکه آفت‌کش‌های مصرفی در کشور از استانداردهای لازم برخوردارند، گفت: بر روی تمامی تکنیکال‌های آفت‌کش و سموم آماده به مصرف در مبادی ورودی گمرک، پس از نمونه برداری‌های لازم و مطابقت و ارزیابی با ۱۴ استاندارد فائو مجوز ترخیص صادر می‌شود.

 

معاون فنی کنترل سازمان حفظ نباتات ثبت برند تجاری آفت‌کش‌ها را اقدامی بزرگ برشمرد و افزود: از چهار سال قبل این امر در کشور آغاز شد که نتایج آن در سطوح وسیعی امسال مشاهده شد.

 

وی ادامه داد: از سال ۹۳ با اخذ مجوز از وزیر جهاد کشاورزی، ثبت سموم با برند تجاری را در جریان کار خود قرار دادیم، به طوریکه تاکنون برای ۳۲ آفت‌کش مهم مصرفی بیش از یک‌هزار درخواست از شرکت‌های مختلف داشتیم که حدود ۷۵۰ درخواست در سازمان حفظ نباتات نهایی شده و هم اکنون برای ارزیابی کارایی به مؤسسات پژوهشی ارسال شده است و بیش از ۳۳۰ مورد از این تعداد تا کنون پس از گزارش ارزیابی بیولوژیک به عنوان برند در کشور ثبت کردیم.

 

ابطالی با بیان اینکه برای اولین بار منابع تکنیکال و سموم آماده مصرف را در کشور به ثبت رسانده‌ایم، تصریح کرد: براین اساس ۱۱۱ منبع تامین سموم، ثبت و دارای شناسنامه مورد تأیید سازمان‌های بین‌الملل هستند.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics