تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سنگ اندازی‌ آمریکا عامل چالش‌های بانکی است؟

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران و از فعالان صنعت خودرو معتقد است در دوسالگی برجام حرکت اقتصاد رو به جلو است اما به دلیل سنگ اندازی های آمریکا مشکلات در روابط بانکی و مالی برقرار است.

 

محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: بعد از برجام صنعت خودرو روند مناسبی پیدا کرد و خیلی از کارها و قراردادها به شکل مطلوبی پیش رفت.

 

وی با اشاره به قراردادهایی که در طی دو سال گذشته بین ایران و خودروهای سازی های معتبر جهانی بسته شد تصریح کرد: قرارداد با شرکت سیتروئن، شرکت پژو، شرکت رنو بسته و اجرایی شد که همگی قراردادهای مهمی بود. البته ما در داخل برای بعضی قراردادها مشکلاتی داشتیم ولی در مجموع با مشکل جدی مواجه نشدیم.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی عنوان کرد: همچنین در مجموع قطعه سازان تغییرات مثبتی رخ داد و عملی شد. در مجموع می توان گفت استفاده مناسبی از برجام در صعنت خودرو به دست آمد و دستاوردهای خوبی برای خودروسازان داخلی مان داشت. خودروهای جدیدی آمد، خودرو سیتروئن و رنو سال آینده به ایران می آید. این موارد همگی نتیجه برجام است.

 

نجفی منش درباره تاثیرات برجام در کلیت فضای اقتصادی و انتظارتی که از برجام وجود داشت گفت: اقتصاد دستاوردهای مثبتی در این دو سال داشت البته به هدف صد درصد نرسیدیم که علت هم بیشتر مربوط به سنگ اندازی های آمریکا در مورد مسائل بانکی و مالی بود. اما در مجموع حرکت اقتصاد بعد برجام به سمت جلو بود. 

 

وی درباره مهمترین چالش اقتصادی پس از برجام تصریح کرد: بعد از برجام مهمترین مسئله و چالش روابط بانکی است که هنوز باقی مانده و فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند. البته بعضی از بانک های کشورهای مختلف مثل بانک های ایتالیایی، فرانسوی و برخی بانک های دیگر وارد تعامل شده اند ولی هنوز بانک های برزگ به میدان نیامده اند که مهمترین دلیل آن ههم سنگ اندازی های آمریکا بوده است. 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics