تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی ادامه یابد

وزیر علوم بر ضرورت ادامه برنامه بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان یکی از برنامه‌های موفق صندوق رفاه باید در قالب یک اولویت ادامه پیدا کند چرا که سراهای دانشجویی بسیاری از دانشگاه‌ها همچنان فرسوده و قدیمی هستند.

 

دکتر منصور غلامی با تاکید بر اینکه تحولات صورت گرفته در عرضه رفاهی و خوابگاهی دانشجویان در صندوق رفاه کاملاً در دانشگاه‌ها محسوس است، گفت: صندوق رفاه یک مجموعه بسیار مفید و موثری بوده و هست و قطعاً بحث و برنامه برای این مجموعه به دقت و ظرافت نیاز دارد.

 

وی در ادامه افزود: بنده از آنجا که سابقه همکاری با صندوق را در دانشگاه بوعلی سینا داشتم و هرچه قدر پیش می رویم در واقع برگشت به وظایف صندوق و علت وجودی صندوق بیشتر احساس می شود.
وزیرعلوم تصریح کرد: دانشجویان ما نوعاً از خدمات و سرویس های کافی برخوردار نبوده اند و لذا فضاهای خاصی که در حال حاضر به لحاظ مسائل اقتصادی در کشور وجود دارد و وابستگی دانشجویان به خدمات و سرویس های صندوق و سازمان امور دانشجویان بیشتر شده و طبعاً حساسیت نیز بالاست.

 

رئیس هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان گفت: کار خوبی در صندوق رفاه انجام گرفته و بازسازی خوابگاه ها یکی از برنامه های خوبی بوده که شروع کردند و ادامه پیدا می کند و من فکر می‌کنم این به عنوان یک اولویت هم چنان باید ادامه یابد، زیرا خیلی از دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های قدیمی و دولتی سراهای دانشجویی (خوابگاه) که دارند برای سال‌های خیلی گذشته است و عموماً فرسوده شده است. ضمن اینکه با نگرانی هایی که اخیراً در پی زلزله پیش آمده بود خیلی از دانشگاه ها این نگرانی را در مورد سراهای قدیمی‌شان داشتند.

 

دکترغلامی ادامه داد: در بازدیدی که از صندوق رفاه داشتم به همکاران تاکید کردم که در ارائه خدمات تغذیه حتماً یک نوآوری و تغییر رویکردی داشته باشند و مدل های قدیمی را متناسب با سبک و سلیقه‌های دانشجویان حال حاضر تغییری در آن ایجاد شود که در بعضی از دانشگاه ها این کار انجام شده است.

 

وی افزود: ممکن است در دانشگاه‌های کوچک به تنوع قیمت به عنوان یک امر مثبت نگاه نشود علی الخصوص که یک نوع عدالت گرایی در بین دانشجویان وجود دارد، ولی در شهرهای بزرگ برای این‌که دانشجویان به منظور تامین غذا به بیرون از دانشگاه مراجعه نکنند، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند، می پذیرند که در داخل دانشگاه تنوع غذایی با تنوع قیمت وجود داشته باشد.

 

رئیس هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان ضمن تشکر از زحمات رئیس و همکاران شاغل در صندوق خاطر نشان کرد: اهتمامی که صندوق رفاه درخصوص بازپرداخت تسهیلات و وصول مطالبات معوق مربوط به سنوات گذشته این صندوق داشت باعث شد که بتوانند خدمات مناسب و بهتری به دانشجویان ارائه بدهند.

 

دکترغلامی درخصوص استفاده از کلمه " سرا" به جای " خوابگاه" گفت: در مورد سرا هم این نکته را اضافه کنم که در تابلو ها این عنوان خوب است ولی در مکاتبه ها و مصاحبه ها بایستی روشن شود که منظور از " سرا" همان خوابگاه بوده و من احساس کردم دانشجویان از عنوان سرا استقبال کردند و یک تنوع جدیدی هم بوده است مثلاً در دانشگاه بوعلی سینا مجموعه خوابگاه‌ها به سرای دانشجویی تغییر نام داده و این اشتیاق در دانشجویان دیده شد من نیز موافق هستم که عبارت خوابگاه را که تداعی استراحت می کند با رویکردهای فرهنگی به سرا اصلاح کنیم.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics