تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آپارتمان‌های نقلی همچنان پرتقاضاترین/تقاضا برای خانه‌ها کوچک چگونه شکل گرفت؟

بررسی رفتار خریداران مسکن در تهران و در نیمه دوم سال نشان می دهد که تقاضا برای خرید خانه ها 40 تا 80 متری بیش از سایر متراژهاست.

 

در حالی که شاخص های منتشر شده از خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال حکایت از افزایش معاملات دارد،اما بررسی ها نشان می دهد که واحدهای مسکونی با متراژ پایین بیشترین تقاضا برای خرید و فروش را به خود اختصاص داده اند.

 

این واحدهای مسکونی پرتقاضا در رده قیمتی 120 تا 300 میلیون تومان را در شهر تهران به خود اختصاص داده اند.البته مشابه این رفتار در بسیاری از شهرهای کشور نیز گزارش شده است. در این میان، بررسی فایل‌های آپارتمان‌های نقلی در بازار املاک تهران نشان می‌دهد فایل نوساز در این دامنه متراژ بسیار نایاب بوده و فایل‌های معدود موجود نیز به بهای بیش از ارزش واقعی ملک (بر اساس آخرین قیمت معاملات) قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

گفته می شود،خروج سرمایه های خرد از بانکها عامل این تقاضاست.

 

البته برخی تحلیل گران بازار مسکن هم می گویند،افزایش قیمت دلار در بازار سبب شده تا بخشی از سپرده های بانکی به این بازار روی بیاورد.

 

بررسی ها نشان می دهد در میان حدود ۱۹ هزار فقره معامله آپارتمان مسکونی در پایتخت طی ماه گذشته، ۱/ ۹ درصد مربوط به واحدهای تا ۵۰ مترمربع بوده است. این سهم کمتر از یک واحد درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته تنزل یافته که علت عمده آن کاهش تعداد فایل‌های مناسب در این دامنه متراژ در مقایسه با پارسال است

 

انتظارات تورمی که منشا ارزی دارد بر تقضای بازارمسکن هم تاثیر گذاشته است.البته در این میان در برخی مناطق تهران این تورم انتظاری سریعتر به نتیجه رسیده است .به طوری که قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه 5 تهران در نیمه دوم سال 28 درصد رشد کرده است.

گفته می شود این رشد در مناطق پرتقاضای منطقه 5 تا 40 درصد هم افزایش قیمت داشته است. 

منبع خبر: خبر انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics