تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت همین امسال می‌توانست یارانه ثروتمندان را حذف کند/ منتظر پیشنهادات کمیسیون تلفیق هستیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منتظر پیشنهادات کمیسیون در خصوص یارانه‌ها هستیم اگر این پیشنهاد عادلانه باشد مجلس به آن رای می‌دهد در غیر این صورت قطعا این پیشنهاد با رای نمایندگان همراه نخواهد بود.

 

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت در بودجه مبنی بر حذف یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر و بلاتکلیفی این پیشنهاد در مجلس اظهار داشت: بسیار تعجب آور است در حالی که دولت پیشنهاد می‌دهد باید یارانه ۳۰ میلیون نفر حذف شود، سخنگوی دولت اعلام می‌کند یارانه هیچ کس را قطع نمی‌کنیم!

 

وی با بیان اینکه دولت نباید قانون گریز باشد و پس از تصویب قانون باید به آن عمل کند افزود: زمانی دولت در خصوص حذف یارانه پیشنهاد خود اظهاری داد و مردم اعلام کردند که خواهان دریافت یارانه هستند، پس از آن مجلس نیز اعلام کرد باید دولت یارانه کسانی که درآمدی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه دارند را حذف کند، اما دولت یارانه این افراد را حذف نکرد.
 
 
موسوی لارگانی ادامه داد: در حال حاضر معتقد هستم باید یارانه ۶ تا ۱۰ میلیون نفر از افرادی که درآمد بالایی دارند حذف شود چرا که عادلانه نیست فردی که ماهانه ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارد یارانه دریافت کند و فردی که حقوق ۴۰ میلیون تومانی دارد هم از یارانه بی نصیب نماند؛ این ظلم است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید براینکه دولت باید  یارانه را تنها به افراد دهک‌های متوسط و پایین جامعه پرداخت کند ادامه داد: درآمد حاصل از حذف یارانه افراد بی نیاز از یارانه نیز باید صرف زیرساخت‌ها و تقویت تولید و اشتغال شود.

 

موسوی لارگانی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر حذف یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است خاطر نشان کرد: منتظر پیشنهادات کمیسیون در خصوص یارانه‌ها هستیم اگر این پیشنهاد عادلانه باشد مجلس به آن رای می‌دهد در غیر این صورت قطعا این پیشنهاد با رای نمایندگان همراه نخواهد بود.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics