تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نمی‌توان آینده قیمت ارز را پیش‎بینی کرد

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: آینده قیمت ارز و سیاست‌های ارزی غیرقابل پیش‌بینی است.

 

حسین سلاح‌ورزی اظهار کرد: مداخله دولت در عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ارز و مصنوعی نگه داشتن قیمت آن در یک محدوده بوده که این فنر فشرده در یک مقطعی به یکباره رها و باعث افزایش قیمت ارز و تاثیرات نامساعدی بر فعالیت اقتصادی شده است.

 

 وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل برای واقعی شدن قیمت ارز، یکسان‌سازی و واقعی شدن قیمت آن در یک فرآیند آرام و تدریجی است که باعث می‌شود اثرات مخرب کمتری را بر فضای اقتصادی داشته باشد.

 

سلاحورزی خاطرنشان کرد: هر چند بسیاری معتقدند که افزایش قیمت ارز رابطه معناداری با توسعه صادرات غیرنفتی ندارد ولی واقعی شدن قیمت ارز در کنار بهبود فضای کسب و کار حتما باعث افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود.

 

همچنین در کنار بهبود فضای کسب و کار، می‌توان اثرات ناشی از افزایش قیمت تمام شده محصولات و تولیدات داخلی را هم کنترل کرد تا از نظر فشار به مصرف‌کنندگان داخلی اثرات نامساعدی نداشته باشد.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر نکته مهم و قابل توجه، غیرقابل پیش بینی بودن آینده قیمت ارز و سیاست‌های ارزی است.

 

سلاحورزی گفت: برای بهبود رتبه ریسک اعتباری ایران در رنکینگ بین‌المللی تلاش‌های زیادی شده تا به جایگاه مناسب‌تری دست پیدا کردیم که همین می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های مربوط به تسهیلات خارجی یا خطوط اعتبار خارجی شود؛ در کنار این موضوع غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ارز می‌تواند صدمه جدی به استفاده از منابع خارجی وارد کند.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics