تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه گوگل برای رعایت حق کپی‌رایت هنگام نمایش تصاویر در جستجوها

اگر شما از کاربرانی هستید که از سرویس تصاویر گوگل زیاد استفاده می‌کنید؛ به‌زودی شاهد تغییراتی در رابطه با حق کپی‌رایت تصاویر در جستجوی حرفه‌ای عکس‌ها خواهید بود.

 

سرانجام گوگل با غول جستجوی تصاویر Getty Images به توافقی دست یافته است تا برای چندین سال مجوز استفاده از بانک تصاویر آنها را داشته باشد. به این ترتیب شاید دعوا‌های حقوقی بین کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل بر سر عدم رعایت حق کپی رایت و رتبه‌بندی تصاویر به پایان برسد.

 

شراکت جدید به این معنا خواهد بود که گوگل، حق کپی‌ رایت تصاویر اصلی و برجسته را تضمین خواهد نمود و با حذف لینک آنها در گزینه View Image از بارگذاری مستقیم تصاویر جلوگیری خواهد کرد.

 

Dawn Airey، مدیر عامل Getty Image نیز در این رابطه گفت:

ما با اعطای مجوز بازار خود، برای محتوای گوگل و همکاری نزدیک با آنها برای بهبود سیستم رتبه‌بندی و ارتقای وضعیت کاری موجود تلاش خواهیم کرد.

 

سایت Getty اولین بار در سال ۲۰۱۶ با شکایت از گوگل به کمیسیون اتحادیه اروپا، ابراز داشت که تصاویر با کیفیت اصلی و دارای حق کپی رایت به طور مستقیم و رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته که اساسا امکان نقض قانون کپی ‌رایت و نسخه برداری از آنها را فراهم کرده است. یعنی تنها با یک جستجوی ساده کاربران قادر به مشاهده و دانلود تصاویر دارای کپی رایت و با وضوح بالا هستند بدون آنکه از سایت اصلی بازدید کنند و پولی برای تصاویر بپردازند.

 

گوگل در حال حاضر گزینه‌ای در هنگام انجام جستجوی خود، برای فیلتر کردن تصاویر با حقوق کپی‌رایت دارد، اما این تغییرات جدید کمک خواهد کرد تا در زمان به نمایش در آمدن تصاویر، عکس‌های دارای حق کپی‌رایت مشخص‌تر تفکیک شوند. Getty نیز زمانی که از شکایت خود صرف نظر نمود، اشاره کرد که گوگل نیز در مورد چگونگی بهبود وضعیت جستجوی تصاویر به ارتقای قابلیت رتبه‌بندی اطلاعات، با عکاسان و ناشران تعاملات و صحبت‌های سازنده‌ای داشته است.

 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics