تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

iOS 12 سرآغازی بر تحول سیاست‌های نرم‌افزاری شرکت اپل خواهد بود

طبق انتظارها iOS 12 جدیدترین سیتم عامل دستگاه‌های تولیدی شرکت اپل در پاییز امسال ارایه خواهد شد و به مانند نسل‌های گذشته خود، تعداد زیادی از ویژگی‌های گوناگون را برای این محصولات عرضه خواهد کرد.

       

 با این وجود اپل برخی از این ویژگی‌های جدید را لغو کرده است، چرا که در سیاست نرم‌افزاری جدید این شرکت، کیفیت بر نوآوری ترجیح داده می‌شود.

             

بر اساس گزارش Bloomberg که ادعا می‌کند اطلاعات گفته شده را توسط فردی از داخل شرکت بدست آورده است، در حالی که اپل هر سال نسخه جدید iOS را منتشر می‌کند، ظاهرا تیم نرم‌افزاری تصمیم دارند این مدت زمان را به دو سال تبدیل کنند تا فرصت لازم برای آزمایش بیشتر ویژگی‌های جدید و حل باگ‌های ریز و درشت را داشته باشند.

 

البته ظاهرا iOS 12 در موعد زمانی مقرر و به مانند هر ساله عرضه خواهد شد. از جمله ویژگی‌های نسخه جدید سیستم عامل اپل می‌توان به استفاده از یک نرم‌افزار در آی‌فون، آی‌پد و مک اشاره کرد.

 

ابزار جدیدی تحت عنوان Digital Health که امکان نظارت بیشتر والدین بر فعالیت‌های کودکان را فراهم می‌کند و همچنین برخی بهبودها در Animoji که گفته می‌شود به واسطه آنها کاربر قادر خواهد شد تا هنگام تماس از طریق FaceTime از آنها استفاده کند، از جمله دیگر تغییرات موجود است.

 

رونمایی برخی از ویژگی‌های جدید نیز که انتظار می‌رفت در iOS 12 شاهد آنها باشیم، به زمانی دیگر موکول شده است و به نظر نمی‌رسد همین امر بی ربط به سیاست نرم‌افزاری جدید اپل باشد.

 

طراحی جدید هوم اسکرین برای آی‌فون، آی‌پد و CarPlay و البته نرم‌افزاری جدید برای تصاویر که عکس‌هایی را برای مشاهده پیشنهاد می‌دهد، از جمله بزرگ‌ترین ویژگی‌های تاخیر خورده محسوب می‌شوند.

 

گفته می‌شود راهبرد جدید نرم‌افزاری شرکت توسط Craig Federighi، رییس بخش نرم‌افزاری اپل، طی یک جلسه در ماه قبل تبیین شده است. این مساله هنوز به صورت عمومی توسط شرکت بیان نشده، اما مطمئنا باگ‌های موجود در iOS 11 و مشکلاتی که هنوز هم توسط کاربران این سیستم عامل گزارش می‌شود، در اخذ این تصمیم بی‌اثر نبوده است.

 

در این میان نکته جالب توجه تفاوت زمان‌بندی به‌روزرسانی نرم‌افزاری برنامه‌ها در دیگر سیستم عامل‌های رقیب به مانند اندروید است. در سیستم عامل اندروید نرم‌افزارها می‌توانند مستقل از به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل آپدیت شوند، اما در iOS ارایه یک به‌روزرسانی بزرگ به معنی آن است که تمامی نرم‌افزارها باید به‌روز شوند که همین مورد گسترش‌دهندگان نرم‌افزاری در این پلتفرم را تحت فشار قرار می‌دهد.

 

در هر صورت باید منتظر برنامه‌های آینده اپل برای بخش نرم‌افزاری شرکت و به خصوص iOS 12 باشیم.

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics