تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مجوز اپراتور ماهواره سنجشی صادر می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: این سازمان درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.

 

 مرتضی براری با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران، از فرآیند طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید۲ » و ماهواره سنجشی «سُها» بازدید کرد.

 

وی در نشست با رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که به فناوری فضایی دست یافته است، گفت: باید از این توانایی در ارائه خدمات و اقتصاد فضا نیز استفاده کرد و چرخه فناوری فضایی و اقتصاد فضایی باید مکمل هم باشند و تجاری‌سازی دستاوردهای فضایی، یکی از اولویت‌های ما در این عرصه است.

 

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای حضور در عرصه فضا ادامه داد: سازمان فضایی درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.

 

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: از نظر ما، سازمان فضایی یک سازمان حاکمیتی است که باید توجه حداکثری به چرخه فناوری داشته باشد و تا حد امکان از تصدی‌گری پرهیز کند که در این راستا کار مطالعاتی در دست اجرا است.

 

براری با بیان اینکه نیروی انسانی کشور باید در چرخه فناوری فضایی فعال باشد، خاطرنشان کرد: اینکه چگونه می توان بستر کسب وکارهای جدید و مناسب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این عرصه ایجاد کرد، یکی از مسئولیت‌هایی است که پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند.

 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه فضا، عرصه بزرگی است و باید از تمامی ظرفیت‌های کشور در این عرصه، اعم از بخش آموزش، پژوهش و فناوری برای برآورده ساختن نیازهای کشور استفاده کرد، گفت: خلاقیت‌های داخل دانشگاه‌ها در حوزه فضا را باید تبدیل به خلق ثروت و امکانی برای رفع نیازها و مشکلات کرد.

 

وی با تاکید براینکه در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور، چرخه تولید ماهواره ایجاد شده و باید چرخه اقتصاد فضایی هم ایجاد شود، خواستار گسترش تعاملات بین المللی در حوزه صادرات و ارائه خدمات در عرصه علم و فناوری فضایی شد.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics