تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سیف: نرخ سود بانکی معقول است

رییس کل بانک مرکزی نرخ سود بانکی در کشور را منطقی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات و سپرده ها با توجه به تنگنای مالی نظام بانکی در حد معقول است و در شرایطی که حدود 45 درصد منابع شبکه بانکی قفل شده، نظام بانکی با کاهش نرخ سود بانکی همپای روند کاهشی نرخ تورم، همراهی مناسبی با فضای اقتصادی کشور داشته است.

 نشست تخصصی بررسی مسائل اقتصادی و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قزوین عصر چهارشنبه با حضور رییس کل بانک مرکزی، استاندار قزوین، مسئولان این استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها در بانک مرکزی برگزار شد.

در این جلسه، درخواست های مسئولان استان از شبکه بانکی برای کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی، رونق بنگاه های اقتصادی به خصوص در بخش های کشاورزی و صنعتی با توجه به ظرفیت های استان و افزایش توان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی مطرح و بررسی شد.

ولی اله سیف نگاه بانک ها در اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط را غیرگزینشی خواند و گفت: هیچ محدودیتی در تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط وجود ندارد و بنگاه های متقاضی تسهیلات می توانند از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب و یا به صورت مراجعه مستقیم به بانک ها، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه عزم شبکه بانکی بر رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کل کشور است، گفت: شبکه بانکی تلاش می کند تا پایان سال جاری و با دقت نظر در اعطای تسهیلات، چرخ تولید تمام بنگاه های کوچک و متوسط را که احیای آنها منوط به تخصیص اعتبار و تزریق نقدینگی است با رعایت اصل تخصیص بهینه منابع به واحدهای دارای بازده اقتصادی، به حرکت درآورد.

وی یادآور شد: همچنین این تسهیلات تمام بخش های اقتصادی اعم از صنعت، معدن، تجارت، خدمات و گردشگری را شامل می شود و در صورتی که بانک ها از منابع کافی استانی برای ارائه تسهیلات بهره مند نباشند می توانند کاستی های خود را از مرکز تأمین کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به تلاش شبکه بانکی برای خروج اقتصاد از رکود اظهار کرد: نظام بانکی پشت سر ساختار اقتصادی و حامی آن است تا کشور بتواند به سمت هدف رشد و توسعه اقتصادی حرکت کند.

معرفی 1062 طرح به بانک ها در استان قزوین

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بانک مرکزی، استاندار قزوین در این جلسه با تاکید بر ظرفیت های تولیدی این استان گفت: باید از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری استان قزوین استفاده شود چراکه این استان از سابقه طولانی در حوزه کشاورزی، صنعت و نیز گردشگری برخوردار است و باید تلاش کرد با برنامه های منظم و مدون از این شرایط بهره برداری لازم را برد.

فریدون همتی با اشاره به فعالیت های صنعتی این استان تصریح کرد: در حال حاضر گردش مالی بسیاری از شرکت های بزرگ استان قزوین در خارج از این استان و در تهران اتفاق می افتد و از این بابت استان قزوین به پایتخت وابسته است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود جریان فعالیت های مهم و تأثیرگذار در اقتصاد استانی از تهران به استان قزوین حرکت کند و بر این اساس انتظار می رود قزوین بیش از پیش در دایره تسهیلات دهی و گردش مالی قرار گیرد.

استاندار قزوین تسهیلات ارائه شده از سوی شبکه بانکی به واحدهای کوچک و متوسط را موجب رونق تولید و اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر تعداد 2131 طرح در سامانه بهین یاب ثبت شده است که از این میان 1062 طرح به بانک ها معرفی شده اند.

همتی یادآور شد: علاوه براین تاکنون مبلغ 118 میلیارد تومان تسهیلات از طریق ثبت در سامانه بهین یاب و مبلغ 144 میلیارد تومان از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها، به بنگاه های تولیدی اعطا شده است.

وی با درخواست از شبکه بانکی و دولت برای حل مشکل آب شرب در این استان، گفت: مهم ترین خبری که مردم استان قزوین منتظر شنیدن آن از رییس جمهور در جریان سفر به این استان هستند، موضوع حل شدن آب شرب است.

 

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics