تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخم‌مرغ دوباره هوای پرواز کرد

قیمت هر شانه تخم مرغ حدود دو کیلویی در بازار به 18 تا 19 هزار تومان رسیده است.

 

در حالی که حدود 10 هزار تن تخم مرغ وارد بازار شده و با قیمت مصوب هر شانه 12 هزار و 600 تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود، قیمت هر شانه حدود دو کیلویی در بازار به 18 تا 19 هزار تومان هم رسیده است.

 

مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام اما می‌گویند که با تشدید عرضه تخم مرغ تنظیم بازار (با نرخ 12 هزار و 600) و همچنین حرکت به سمت فصل گرما، قیمت کاهش خواهد یافت. از واحدهای تولیدی هم خبر می‌رسد که میزان معدوم سازی مرغ‌های مبتلا به آنفلوآنزا به 27 میلیون قطعه رسیده است.

 

قیمت تخم مرغ که به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و کاهش عرضه، در روزهای آخر پاییز امسال تا حدود 20 هزار تومان در هر شانه افزایش یافته بود، بعد از واردات آن، طی چند هفته کاهش یافت. اما طی روزهای پایانی بهمن ماه، دوباره تخم مرغ هوای پرواز کرد.

 

طبق گزارش بانک مرکزی، هر شانه تخم مرغ طی هفته گذشته در پایتخت، به 16 هزار و 400 تومان رسیده است که نسبت به هفته قبل از آن هم حدود 4 درصد رشد را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش‌های میدانی این روند در هفته جاری نیز ادامه داشته است. خبرگزاری فارس طبق گزارش میدانی خود نوشته است که اغلب مغازه‌های تهران هر شانه تخم مرغ را 18 تا 19 هزار تومان می‌فروشند.

 

 

مردم از زنجیره‌ای تخم مرغ بخرند؛ هر کیلو 12هزار و 600

در همین زمینه، حمید پورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هم در پاسخ به این که چرا با وجود واردات تخم‌مرغ قیمت این محصول همچنان در مغازه‌های سطح شهر شانه‌ای 18 تا 19 هزار تومان است، گفت: اگر مردم تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و تعاونی‌های مصرف تهیه کنند، قیمت هر شانه تخم‌مرغ 12 هزار و 600 تومان است که به وفور در دسترس است.

 

پورناصری در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما نیز با اشاره به شیوع آنفلوآنزا از جایگزینی جوجه‌های تخم گذار معدوم شده خبر داد و گفت: با توجه به نبود محدودیت برای واردات و نزدیک شدن به فصل گرما، از اول اسفندماه ۱۰ هزار تن تخم مرغ با قیمت هر شانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان وارد می‌شود. وی افزود: به نظر می‌رسد وارداتی که تاکنون انجام شده است پاسخ گوی نیاز بازار باشد.

 

در همین زمینه، نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران هم گفت که تاکنون بیش از ۲۷میلیون مرغ بر اثر آنفلوآنزا معدوم شده است. وی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری به ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

 

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics