تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرداخت حق‌ بیمه تأمین‌اجتماعی ۳۰۰هزار زن سرپرست خانوار

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: کمیته امداد حق بیمه تأمین اجتماعی ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت را پرداخت می‌کند.

 

سید پرویز فتاح، با تأکید بر اینکه فقرزدایی به‌طور سنتی جوابگو نیست گفت: باید با نگاه اصولی و برنامه‌ریزی‌شده با فقر مبارزه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند، افزود: در بودجه سال ۹۷ بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص‌یافته است.

 

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه دریافتی ایتام تحت حمایت از کمک‌ مالی حامیان، میانگین ۱۴۵ هزار تومان در ماه است، گفت: حامیان تهرانی با پرداخت میانگین ۳۲۰ هزار تومان در ماه بیشترین کمک را به فرزندان معنوی خود دارند.

 

فتاح یکی از اولویت‌های کمیته امداد را اشتغال‌زایی برای مددجویان دانست و افزود: با همکاری دولت و ‌مجلس دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت اختصاص‌یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال باید ۱۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود افزود: علاوه بر این باید ۳۰ هزار مددجو نیز از طریق موسسه‌های کاریابی مشغول به کار شوند.

 

رئیس کمیته امداد تأمین مسکن مددجویان را یکی دیگر از اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: با هماهنگی مجلس شورای اسلامی سال آینده ۵۰ هزار مسکن مهر نیمه‌کاره به کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شود تا پس از تکمیل به مددجویان واگذار شود.

 

وی بابیان اینکه همه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از بیمه درمانی برخوردارند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون کمیته امداد ۴۵۰ میلیارد تومان برای ‌درمان مددجویان هزینه کرده است.

 

همچنین یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این همایش بابیان اینکه جامعه کریمان استان جمعی از نخبگان کرمانی‌های مقیم تهران هستند که خدمات آن‌ها به نیازمندان قابل‌انکار نیست، افزود: نیازمندان کرمانی از خدمات ارزشمند شما خیران و حامیان نیکوکار بهره‌مند هستند.

 

وی بابیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۸۷ یتیم و ۹ هزار و ۲۹۷ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، افزود: این تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد توسط ۴۷ هزار و ۵۵ حامی حمایت می‌شوند که ۱۴ هزار نفر از این حامیان بومی استان کرمان و مابقی غیربومی هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از کمک ۱۵ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومانی حامیان به ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: میزان کمک‌های حامیان به ایتام و فرزندان خانوارهای نیازمند در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابهِ سال قبل ۸۳ درصد رشد داشته است.

 

صادقی ضمن تشکر و قدردانی از جامعه کریمان در تهران، بیان کرد: کار خیران کرمانی مقیم تهران بنام «جامعه کریمان» در کرمان مشهود است و قدردان آن‌ها هستیم.

 

شایسته ذکر است؛ همایش «کریمان دیار مهربانی» ویژه خیران، حامیان ایتام و کرمانی‌های مقیم تهران با عنوان «والی مهر» با حضور رئیس کمیته امداد، حجت‌الاسلام ابو ترابی، امام‌جمعه موقت تهران، استاندار کرمان، جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و تعدادی از مسئولان کمیته امداد استان کرمان و جمع کثیری از خیران، حامیان و کرمانی‌های مقیم تهران در سالن جلسات اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران برگزار شد.

 

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics