تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نوبخت: به فرانسه گفتیم در منطقه‌ای که به شما ربطی ندارد دخالت نکنید/ سال آینده حقوق کارمندان ۱۰درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی دولت، تشکیک در آمار رسمی نظام که صرفاً آمار دولت هم نیست را قابل پی‌گیری دانست.

 

محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره به اینکه امسال بورس اوراق مالی که در اختیار پیمانکاران قرار داده ایم را اجازه داده است که به فروش برسد، گفت: ما برای اینکه بازار بورس استقبال کند، نیم درصد بیش از حد معمول سود برایش در نظر گرفته‌ایم.

 

وی افزود: به این ترتیب ما می‌توانیم بخشی از پولی که در جامعه است یا در بانک سرمایه‌گذاری می‌شود یا اینکه در مسیر سرمایه‌گذاری برای طرح های عمرانی از طریق بازار بورس استفاده می‌شود را  اگر برای انجام طرح های عمرانی سرمایه کافی در اختیار نیست، از پول جامعه برای انجام طرح ها استفاده کنیم و آنان هم در این کار شریک می‌شوند.

 

نوبخت با بیان اینکه مرکز آمار، مرکز رسمی است و هرکس سوالی دارد باید بیاید و از آنان بپرسد، گفت: به نظرم این قابل پیگیری است که رسانه‌ای بیاید و در آمار رسمی نظام که صرفاً آمار دولت هم نیست، تشکیک می‌کند و البته این رسانه که می گویم و از آن نام نمی برم نیز ادعایش به انقلابی گری است و صدایش در این زمینه هم بلند است اما عادت به سیاه نمایی و تیره و تار نشان دادن اوضاع کشور و لجن پراکنی دارد که من حتی میلی به پرداختن به این رسانه و کارهایی که کرده ندارم و وقت این جلسه را به آن اختصاص نمی‌دهم.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت در پایان سال جاری اظهار کرد: دو اقدام در دستور کار دولت قرار گرفته است؛ نخست این که جمع‌بندی اقدامات سال۹۶ را به انجام برسانیم که خودش دارای دو بخش است که ابتدا اقدامات در یازده ماه سال است و بخش دیگر دو هفته پایانی سال است.

 

وی افزود: بر اساس گزارش خزانه تا سوم اسفند ماه جاری دویست و ۷۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و جاری هزینه شده است که این رقم در سال گذشته دویست و ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که می‌توان گفت دولت ۲۸ درصد بیشتر برای هزینه‌های عمرانی و جاری پرداخت کرده است.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد که این رقم به ۲۰۷ هزار میلیارد تومان رسید که می‌توان گفت ۷ درصد افزایش داشته است. همچنین برای تملک دارایی‌ها امسال ۳۰ هزار و ۸۹ میلیارد تومان پرداخت کردیم که این رقم در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که رشدی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 

نوبخت با بیان اینکه در سال جاری، تاکنون ۱۷۶۵ میلیارد تومان برای کمک به حوادث غیرمترقبه پرداخت کردیم، گفت: تا سوم اسفند ۲۲ هزار ۸۰۰ میلیار تومان برای خرید اوراق و اسناد خزانه که منتشر کردیم، هزینه شد که درباره‌ هزینه‌ها هر هفته دو گزارش می‌دهیم که اولی هزینه و پرداخت‌ها است و دیگری عملکرد است و انتشار این گزارش‌ها برای ایجاد اعتماد است.

 

وی با اشاره به ارائه اوراق بهادار در بورس توسط دولت و با سود ۲۰/۵ درصد، گفت: خوشبختانه وضعیت بازار بورس خوب است و ما اوراق را با سود ۲۰/۵ درصد ارائه کرده‌ایم تا به این ترتیب بخشی از پول‌های سرگردان یا در بانک سرمایه‌گذاری شود یا در بازار اوراق سرمایه‌گذاری ‌شود که علاوه بر سود ۵۲۰ درصد برای مردم برای ما هم سوددهی دارد.

 

نوبخت با بیان اینکه بی مهابا نمی‌توانیم از بازار سرمایه استفاده کنیم، اظهار کرد: برای سازمان برنامه و بودجه مهم است که خود ناظر بر اوضاع باشد و امسال توانستیم بیش از ۳۰ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کنیم.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت در سال جاری برای اشتغال‌زایی، گفت: ما دو کار را در این زمینه انجام دادیم؛ نخست، دادن تسهیلات به بخش‌های خصوصی و سپس، دادن اعتبارات به طرح‌های عمرانی که نتیجه اش این شد که هم سال گذشته و هم امسال رشد سرمایه‌گذاری را داشتیم و در پاییز سال ۹۶ حدود ۹۷۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند.

 

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics