تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای پایدار بودن اقتدار اقتصادی حتماً باید اقتصادمان دانش‌بنیان باشد

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان گفت: برای پایدار بودن اقتدار اقتصادی حتماً باید اقتصادمان دانش‌بنیان باشد و علاوه بر آن برای پایدار بودن این اقتدار، باید توسعه فرهنگی، علمی، فناوری، سیاسی و اجتماعی به طور همزمان تحقق پیدا کند تا این پایداری اقتصادی تامین شود.

 

دکتر حمیدرضا طیبی در افتتاحیه مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده که صبح امروز چهارشنبه با حضور دکتر محمدابراهیم مداحی رییس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار کرد: بنده براساس تجربیاتی که به واسطه سال‌ها مدیریت در جهاد دانشگاهی و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در مواجهه با برنامه‌های توسعه‌ای علمی و فرهنگی و بحث اشتغال در جهاد دانشگاهی داشته‌ام، برای اینکه این طرح به نتایج مطلوب خود برسد و برخی ابهاماتی که ما در کشور داریم، روشن شود، روش‌هایی را در اینجا ذکر می‌کنم و اگر اینها تعیین تکلیف نشوند، ما به مطلوب خود نمی‌رسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر اساس دو اصل جمهوریت یعنی انتخاب مردم و اسلامیت استوار است. ما مدعی حرف جدیدی در دنیا هستیم و انقلاب ما خارج از روابط دو بلوک شرق و غرب به پیروزی رسیده است.

 

رییس جهاد دانشگاهی افزود: به طور طبیعی اگر نگوییم دشمن، هم غرب و هم شرق با ما مخالف خواهند بود و این مخالفت ممکن است آشکار و یا پنهان باشد.

 

دکتر طیبی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین جمهوری اسلامی برای حفظ خود باید هم صاحب اقتدار اقتصادی و هم صاحب اقتدار دفاعی باشد و مدل خود را برای رسیدن به اقتدار دفاعی و اقتصادی بر محور عدل، انصاف و اخلاق ارائه کند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics