تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه‌های دولتی به سمتی می‌روند که بیشتر به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند

دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه‌های دولتی به سمتی می‌روند که بیشتر به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند، سیاست دانشگاه فردوسی نیز حرکت به سمت پولی‌ شدن است.

 

سید محمد حسینی در اولین نشست خبری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، با بیان این مطلب عنوان کرد: سنوات دوره کارشناسی از 8 ترم به 10ترم افزایش یافته که این تصمیم درستی نیست و بهتر است منابع دانشگاه به جای این که از جیب دانشجو تامین شود از منابع دیگری این کار صورت گیرد و دانشجو در محیط واقعی خود قرار گیرد و دغدغه مالی نداشته باشد.

 

وی، یکی از اهداف اصلی شورای صنفی را احیاء روحیه مطالبه‌گری منصفانه دانشجویان دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات دانشجویان را حضور مسئولین در مکان‌های تجمع و تردد آنان در این صورت دانشجویان از نزدیک می توانند مسائل خود را مطرح و  پاسخ مناسب دریافت کنند.

 

وی در انتقاد به ساخت مهمانسرا با هزینه بالا در دانشگاه فردوسی، اعلام کرد: مسئولین دانشگاه قول داده بودند که در صورت تامین منابع مالی، مرکز درمانی را راه اندازی کنند، اما متاسفانه مشخص شد به ضروریات و اولویت‌ها توجه نشده است و به ساخت مهمانسرا پرداخته اند.

 

حسینی با تاکید بر اینکه تشکلات صنفی باید صنفی عمل کنند، عنوان کرد: ما پیگیر مسائل و موارد صنفی دانشجویان خواهیم بود و از این که یک موضوع و اشتباه گروهی باعث شود تا دانشجویان کثیری از امکانات محروم شوند جلوگیری می کنیم.

 

وی در مورد فعالیت‌های انجام شده توسط شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی، تصریح کرد: کمیته‌های مختلف این شورا با توجه به وظایف تعریف شده خود به پیگیری مسائل دانشجویان پرداخته‌اند و از هر جایی که گزارشی برسد کمیته مورد نظر وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده است.

 

دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ما به هیچ عنوان به مسائل سیاسی ورود نمی کنیم چرا که در این صورت مشکلات صنفی به دلیل برچسب گذاری سیاسی حذف و نادیده گرفته می شوند.

 

حسینی گفت: طی اغتشاشات اخیر که در پارک ملت مشهد رخ  می‌داد،با وجود اینکه کمترین فاصله را با دانشگاه داشت، تنها 3 الی 4 نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی دستگیر شدند که آن هم به اشتباه بود و همان شب بلافاصه آزاد شدند.

 

وی با تاکید بر نقش بانوان در شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد، خاطرنشان کرد: فراکسیون دختران صنفی در شورای صنفی دانشجویان دانشگاه ایجاد شده که در آن مشکلات خاص بانوان را پیگیری می‌کنند.

 

 افزود: از دانشجویان تقاضا داریم تا وارد شورای صنفی دانشجویان شوند و ما تعامل با مسئولین را نیز تا جایی ادامه می دهیم که مشکلات دانشجویان حل شود. به برگزاری نشست های خبری جهت شفاف سازی فعالیت های انجام شده توسط این شورا ادامه می دهیم.

 

علیرضا علیزاده، سخنگو و مسئول روابط عمومی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه این نشست با اعلام اینکه در حال حاضر اعضاء اصلی شورای صنفی 78نفر و تعداد دبیران 13 نفر است، عنوان کرد: بهتر است در جهت پیشبرد مسائل دانشجویان، مسئولین دانشگاه خود را در موقعیت دانشجویان قرار دهند تا مشکلات آنان را بهتر درک نمایند و در راستای رفع آن راه حل ارائه کنند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این شورا، بیان کرد: ما در حال تدوین برنامه پیشنهادی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان هستیم، اولین قدمی که در این مورد صورت گرفته است فعال کردن ناظران دانشجویی بوده است که اکنون 70 ناظر در حال فعالیت هستند.

 

سخنگوی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که در دور دوم شورای صنفی به راه‌اندازی کمیته های مختلف پرداخته شده، تصریح کرد: ناظران در قالب 5 کمیته‌ی حمل و نقل 5نفر، کمیته‌ی تغذیه و بهداشت 15نفر، کمیته تربیت بدنی 5نفر، کمیته اصناف و اسکان 15نفر و کمیته بازرسی 30 نفر با هدف نظارت بر امور محوله فعالیت می کنند.

 

علیزاده‌ افزود: 16 نفر شهردار را در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی جهت نظارت و ارتباط با مسئولین خوابگاه‌ها فعال کردیم که خوشبختانه این امر بازخورد خوبی داشته است. فعال کردن گروه‌هایی در زمینه نظارت بر مسائل فنی و تاسیسات نیز توسط این شورا صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: راه‌اندازی کانال تلگرام، صفحات مجازی از جمله اقدامات ما جهت ارتباط با دانشجویان بوده است و رباتی را به منظور پیگیری مشکلات آنان طراحی کرده ایم که به‌زودی در اختیار آنان قرار می دهیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics