تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشمندان انتظاری جز احترام و توجه ندارند/مجمع تشخیص مصلحت نظام به حوزه علم حساسیت نشان دهد

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 625 عضو هیات علمی با شاخص اچ‌ایندکس بیشتر از 15 در حوزه علوم پزشکی در کشور، گفت: این افراد از نظر شاخص علم‌سنجی، بهترین رتبه‌ها را در منطقه دارند و از محققان برتر کشور هستند که 50 درصد علم را تولید می‌کنند.

 

دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه سومین همایش بررسی شیوه‌های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی، اظهار  کرد: در منطقه، ترکیه با 600 نفر عضو هیات علمی با شاخص اچ‌ایندکس بیشتر از 15 در حوزه پزشکی و غیر پزشکی در رتبه دوم و بعد از ایران قرار دارد.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: تعداد اعضای هیات علمی ایران در حوزه علوم پزشکی که شاخص اچ‌ایندکس آنها بیشتر از 15 است، از تعداد کل اعضای هیات علمی ترکیه با این شاخص، بیشتر هستند و علیرغم کمبود اعتبارات و گرفتاری‌هایی که در 30 سال گذشته برای ما ایجاد کرده‌اند، توانسته‌ایم با اعتماد به نفس و علاقه به پیشرفت کشور و تکیه بر ایمان و توانمندی، گام‌های مهمی را برداریم.

 

دکتر هاشمی تاکید کرد: اگر در کشور آرامش و همدلی وجود داشته باشد و منافع ملی، مهمترین دغدغه مسئولان و سیاستگذاران باشد، قطعا کارنامه درخشان‌تری را در وزارت بهداشت، علوم و سایر نهادهای اثرگذار در تولید علم و فناوری، شاهد خواهیم بود.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات ارزشمند و برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در طول چند سال گذشته، یادآور شد: حاصل این اقدامات، تقویت آموزش، پژوهش و تربیت محققان جوانی است که تعداد و درصد آنها در بین دانشمندان یک درصد برتر جهان، در حال افزایش است.

 

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت بودجه پژوهش و حمایت از پژوهشگران در کشور، گفت: در این حوزه همیشه گلایه وجود داشته و حرف ما خیلی هم اثرگذار نبوده، اما امید داریم که در بین سیاستگذاران و افرادی که بودجه سنواتی کشور را تعیین می‌کنند، گوش شنوایی به بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در موضوع علم وجود داشته باشد.

 

دکتر هاشمی اضافه کرد: انتظار داریم که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه علم و پژوهش و زمانی که برنامه‌های پنج ساله توسعه و بودجه سالیانه را در اختیار دارند تا آن را با سیاست‌های بالادستی مطابقت دهند، حساسیت نشان دهند و همه آنها باور داشته باشند که البته دارند و اعتقاد داریم که حساسیت آنها باید تقویت شود.

 

دکتر هاشمی یادآور شد: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند و به افق 1404 دست پیدا کند، از مسیر علم و پژوهش و احترام به افرادی که در این حوزه سربازان افتخار آفرین وطن و از قهرمانان ملی هستند، میسر است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشمندان کشور خواهان وجود فضای آرامش در کشور برای انجام کارهای علمی هستند، افزود: دانشمندان هیچ انتظاری جز احترام و توجه ندارند تا وظیفه ملی و ایمانی خود را انجام دهند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics