تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مسکن مهرهای بدون متقاضی در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 50 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است و در صورتی که این طرح موفقیت آمیز باشد، باقی مانده مسکن های مهر نیز به مددجویان کمیته امداد واگذار می شود.

 

علی لاریجانی روز پنجشنبه در «آیین جشن توانمندسازی 1300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)» در قم، افزود: این 50 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره است و خیران می توانند در این طرح وارد شوند و واحدها را تکمیل نمایند تا افراد تحت پوشش کمیته امداد صاحب سرپناه شوند.

 

 وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کمیته امداد امام خمینی در مسیر درستی حرکت می کند، گفت: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نیت خالص تاسیس شد و مرحوم عسگراولادی که یکی از شخصیت های نادر از نظر سابقه انقلابی و خلوص نیت در کشور بود، بسیار دردمندانه مسائل آن را بررسی می کرد.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آن مرحوم، وجود ارزشمندی بود که تاثیر بسزایی بر کمیته امداد گذاشت، به طوری که مسئولان حاضر در کمیته امداد با حسن نیت، مسیر خدمتگزاری به مستضعفان را دنبال می کنند.

 

لاریجانی بیان کرد: پرداخت تسهیلات در قالب وام قرض الحسنه برای اشتغال مددجویان کمیته امداد امر خوبی است تا این افراد صاحب حرفه و فن شوند و زندگی با کرامتی داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در جهت گیری نظام اسلامی به سمت کمک به مستضعفان نقش بسزایی دارد و خیران نیز کمک کنند تا این رویه پسندیده گسترش یابد.

 

وی افزایش کمک به خانواده های نیازمند را از اقدام های خوب عنوان کرد و افزود: منابع این طرح برای سال آینده 70 هزار میلیارد ریال مصوب شده که به صورت مستمری به نیازمندان تحت پوشش پرداخت می شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چه به سمت اشتغال و صاحب حرفه شدن افراد تحت پوشش کمیته امداد حرکت کنیم، به سود مستمدان، کمیته امداد و کشور است و اگر کمیته امداد اختیاراتی می خواهد که با این منابع بتواند در این مسیر حرکت کند، می توانیم در بودجه سال آینده اختیاراتی به این نهاد بدهیم.

 

وی با اشاره به فعالیت گسترده خیران در کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، بیان کرد: خیران استان قم تلاش بسیار زیادی در این عرصه داشته اند و باید تلاش شود خیران سایر استان ها در این اقدام خداپسندانه حضوری پررنگ تر داشته باشند.

 

وی افزود: باید به امور مستضغفان در شهر قم کمک کرد و مسئولان کمیته امداد نیز باید تلاش کنند فعالیت خیران در شهرهای مختلف توسعه یابد.

 

لاریجانی با اشاره به کمک خیران قم در عرصه های بیمارستان سازی و مدرسه سازی، تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام های مختلف استان را با جدیت دنبال می کنند و اگر شما خیران یک گام بردارید، مسئولان هم گام بعدی را برمی دارند تا قم بیش از پیش آباد شود.

 

در این آیین که با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، تعدادی از کارآفرینان برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics